محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیلی از تحرکات انتخاباتی اصول‌گرایان و وجود شائبه اختلاف بین آنها گفت: فکر نمی‌کنم اختلافی بین اصولگرایان وجود داشته باشد خوشبختانه شورای وحدت و هماهنگی اصولگرایان تشکیل شده و کار خوب در جهت هماهنگی و وحدت را شروع کرده است، امیدوارم اگر مختصر مشکلاتی هم وجود دارد حل شود.

وی توضیح داد: شورای وحدت و هماهنگی اصولگرایان نه فقط به عنوان اصولگرایان که به عنوان جریان انقلابی و ولایی تشکیل شده است در این بین مشکلاتی سر راه وجود دارد که تلاش می‌شود آن مشکلات حل شود که ان‌شاءالله این اتفاق رخ می‌دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس در پیش بینی از ترکیب مجلس یازدهم نیز گفت: اکثریت مجلس یازدهم را جریان انقلابی و ولایی در دست می‌گیرند در هر دوره مجلس بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تغییر در ترکیب مجلس وجود داشت که پیش بینی می‌شود در مجلس بعدی هم این اتفاق رخ دهد. البته فکر می‌کنم ترکیب مجلس یازدهم از نظر گرایش‌های سیاسی مانند مجلس هفتم باشد با این تفاوت که جریان ولایی و انقلابی اکثریت مجلس را در دست می‌گیرند که با جریان اصولگرا تفاوت دارد.

زاهدی ادامه داد: در این دوره چتر اصولگراها بازتر شده و دیگر نگاه نمی‌کنند که فلانی در تشکل اصولگراها هست که او را زیر این چتر قرار دهند هر کسی که نسبت به انقلاب و نظام و قانون اساسی پایبندی داشته باشد و آن را نشان داده می‌تواند زیر این چتر قرار گیرد این شامل اصلاح طلبان هم می‌شود.

وی در توضیح نحوه تشخیص اصلاح طلبان واجد این شرایط برای قرار گرفتن زیر این چتر گفت: تجربه و موضع گیری‌های آنها مشخص کننده همه چیز است کما این که ما در این دوره مجلس از این افراد داشتیم اگر اصلاح طلبانی با این ویژگی وجود داشته باشند ممکن است در لیست اصولگرایان قرار گیرند.

زاهدی در پایان مجددا تاکید کرد که لیست اصولگرایان در این دوره به معنای لیست جداگانه نیست، بلکه لیست باید شامل نیروهای ولایی و انقلابی و نه منحصرا با برچسب اصولگرایی باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.