ایتمار آیخنر خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحرونوت در مطلبی نوشت دیدارهای مهمی میان مسئولان اسرائیلی و اماراتی در ماه می و دیگری در ماه ژوئن انجام شد، در جریان سفر «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل به امارت ابوظبی، وی با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات دیدار کرد، کاتس همچنین در ماه جولای با خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین دیدار کرد و با وی عکس یادگاری گرفت که «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران هم در کنارشان حضور داشت.

وی افزود روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی خلیج(فارس) در برهه اخیر به صورت غیررسمی به ویژه برای مقابله با برنامه هسته ای ایران بسیار گرم شده است.

این تحلیلگر صهیونیست آورده است دیدارهای اخیر مقامات اسرائیلی و کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس)،‌امکان ارتقای سطح همکاری دیپلماتیک و امنیتی و نظامی میان آنها را در سایه تلاش‌های فعلی آمریکا برای هماهنگ کردن مواضع و سیاست‌ها در زمینه‌های دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی افزایش داده است، زیرا این تلاش‌ها تاثیرگذار بودن خود را در خنثی کردن تهدیدهای سایبری و عملیات خصمانه اثبات کرده است.

وی افزود دیدارهای اماراتی و اسرائیلی به صورت ویژه، هدف متقاعد کردن کشورهای اروپایی و در خاورمیانه برای اتخاذ گام‌های شدیدتر علیه ایران دنبال می‌کند، با در نظر گرفتن این مسئله که امارات کانال‌های سری غیر رسمی در اختیار دارد که می‌تواند پیام‌هایش را از طریق آن به ایران برساند.

گای آلستر خبرنگار امور بین الملل پایگاه عبری واللا هم نوشته است دیدارهای مقامات اماراتی و اسرائیلی شاهد مبادله اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی مرتبط با تهدید ایران در سایه این مسئله بوده که ابوظبی و تل‌آویو ، تهران را تهدید مشترکی علیه امنیت خود می‌دانند.

وی افزود یسرائیل کاتس وزیر خارجه اسرائیل با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درباره در پیش گرفتن هدف مشخصی برای سیاست خارجی اسرائیل برای تقویت روند عادی سازی کنونی روابط با کشورهای عربی و تلاش برای دستیابی به توافقات صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) طی سال‌های آینده، اتفاق نظر دارد .

تسیبی یحزکیلی کارشناس امور عربی روزنامه معاریو هم نوشته است دیدارهای اخیر میان مقامات اماراتی و اسرائیل تاکید می‌کند که در صورت بروز رویارویی نظامی در منطقه، اسرائیل و کشورهای عربی خود را در یک اتاق عملیات مشترک خواهند دید.

وی افزود این احتمال در سایه افزایش عملیات بمباران در داخل اراضی عراقی علیه پایگاه های نظامی افزایش می‌یابد که این حملات به اسرائیل نسبت داده می‌شود و نیز با توجه به افزایش شدت تنش در منطقه، پیوستن قریب الوقوع اسرائیل به کشورهای عربی محتمل است..

تشدید اختلافات و رقابت بر سر قدرت میان سردمداران رژیم صهیونیستی

در  ادامه تشدید رقابت و اختلافات داخلی میان سران و سیاستمداران رژیم اشغالگر قدس، یک وزیر کابینه نتانیاهو به آویگدور لیبرمن وزیر جنگ  اسبق و رئیس حزب اسرائیل خانه ما حمله کرد. «مری رگو» وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد نه مردم، بلکه این خداست که نخست وزیر جدید اسرائیل را انتخاب خواهد کرد.

بر اساس گزارش هاآرتص،‌این وزیر وابسته به حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگو با رادیو رژیم اسرائیل در واکنش به اینکه آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ اسبق) و رئیس حزب اسرائیل خانه ما به احتمال زیاد بار دیگر نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات آتی اسرائیل و تعیین نخست وزیر ایفا خواهد کرد، به لیبرمن حمله کرد و گفت اولا لیبرمن تمام برگه‌ها و اهرم‌ها را در اختیار ندارد و خدا به تنهایی مشخص می‌کند که چه کسی نخست وزیر جدید اسرائیل خواهد شد!

وی افزود من به این مسئله که مردم نخست وزیر جدید را انتخاب خواهند کرد، اعتمادی ندارم.

رگو با حمله شدید به لیبرمن که در انتخابات قبلی نقش تعیین کننده ای در شکست نتانیاهو در تشکیل ائتلاف حاکم و ناکامی در تشکیل دولت پس از پیروزی شکننده حزب لیکود در انتخابات آوریل گذشته ایفا کرد، وی را به کلاهبرداری و فریبکاری متهم کرد و گفت بیست سال است که وعده‌ می‌دهند بدون اینکه عمل کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.