سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان تهرانی مبنی بر کلاه‌برداری یک خانواده ساکن در شهرستان شاهین‌شهر از طریق فال‌گیری و رمالی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: فرد شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد، حدود یک سال گذشته به وسیله یکی از دوستانش با خانواده‌ای که ادعای حل مشکلات افراد از طریق دعانویسی، فالگیری، رمالی و ارتباط با اجنه داشتند آشنا شده و در این مدت بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال وجه نقد به حساب آنان واریز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مال‌باخته علاوه بر این مقادیری طلاجات و زیورآلات به ارزش ۸ میلیارد ریال را نیز به متهمان ارائه کرده بود، اما نه‌تنها مشکل وی حل‌نشده بلکه روز به‌روز بر مشکلاتش افزوده می‌شد.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: نهایتاً اعضای این باند که شامل مادر به همراه ۲ فرزند دختر و پسرش بود، پس از اقدامات علمی و پلیسی ویژه در مخفیگاه خود دستگیر و در مجموع به کلاه‌برداری ۴۰ میلیارد ریالی از فرد شاکی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف آلات و ادوات رمالی و فالگیری از منزل متهمان، گفت: اعضای این باند در اعترافات خود عنوان کردند که ادعای ارتباط آنان با اجنه از اساس دروغ بوده و فقط سعی می‌کردند به وسیله فال گرفتن، دعانویسی و مواردی که در کتاب‌های مربوط به رمالی بود، فرد شاکی را فریب داده و هر بار به بهانه‌های مختلف پول و طلاجات وی را دریافت می‌کردند.

وی بیان کرد: سرانجام متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده و با حکم صادره روانه زندان شدند.

معصوم‌بیگی، با هشدار به شهروندان در خصوص این‌گونه کلاه‌برداری‌ها، اظهار داشت: ادعای حل مشکلات و گره‌های زندگی افراد از طریق رمالی و فالگیری دروغی بیش نیست چرا که اگر حرف این افراد درست بود اول مشکلات خود را حل می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: افراد فالگیر و رمال برای جلب اعتماد طعمه‌های خود با شگردها خاصی اطلاعات زندگی آن‌ها را به دست آورده و سپس طوری وانمود می‌کنند که فالی که آنان می‌گیرند همه درست از آب در می‌آید و به این طریق زمینه سؤاستفاده و بهره‌کشی از طعمه‌هایشان را فراهم می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: به مردم عزیز توصیه می‌کنیم به جای مراجعه به این‌گونه افراد شیاد و کلاه‌بردار سعی کنند حل مشکلات خود را با توکل بر خدا و همچنین انجام مشاوره با افراد متخصص و کار بلد و از راه‌های قانونی پیگیری کنند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.