آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان های خراسان افزود: اگر دانش آموزان در فضای مدرسه نباشند نتیجه خوبی گرفته نمی شود و نمی توان بچه ها را محدود به فضای مسجد کرد زیرا مسجد فضای مدرسه نیست و دوران بچگی اقتضاهای مخصوص به خود را دارد.

وی اظهار داشت: بهترین کار برای نزدیک کردن جوانان با مسجد این است که مساجد و مدارس کنار هم باشند و فعالیتهای فرهنگی مدارس در مساجد انجام شود. به این صورت جوانان و نوجوانان با مسجد انس می گیرند.

وی گفت: مساجد، پایگاه امام زمان (عج) و حوزه های علمیه نیروگاه آن حضرت است. اگر این دو را در راستای رضایت ولی عصر (عج) طوری بسازیم که برای امروز مفید باشند بالاترین خدمت را به امام زمان (عج) کرده ایم.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی مساجد در دوران طاغوت مخالف مبارزه با رژیم شاه و در دوران دفاع مقدس مخالف اعزام نیرو بودند افزود: مسجد در نظام ولایی امام محور و پایگاه مردم است. اگر چهره مردمی مساجد حذف شود مسجد ارزشی ندارد و اگر جنبه امام محوری مسجد حذف شود جنبه خداگونگی آن نیز از بین می رود.

وی اظهار داشت: در حاشیه شهر مشهد ۴۰۰ مسجد داریم که دارای ظرفیت های بسیار است و نیاز به ائمه جماعت جوان، قوی و پرکار دارد باید برنامه ها را از حاشیه شهر و نقاط کم برخوردار آغاز کنیم و بسیاری از عالمان، بزرگان و فرماندهان جبهه و جنگ از همین نقاط کم برخوردار برخاستند.

وی با اشاره به سخت بودن فعالیت و مدیریت کار مساجد گفت: سختی مدیریت مساجد در مساله هماهنگ سازی ایده ها و آرمان ها با ساختار قطعی و دائمی مساجد است.  مدیریت مساجد نظام اسلامی، مدیریت خاص خود را نیاز دارد که اگر برای آن طرح اجرایی خاصی وجود نداشته باشد، با هیچ روشی موفق نخواهیم بود.

حدود ۹ هزار مسجد در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی فعال است.

از این تعداد سه هزار مسجد در خراسان رضوی و هزار و ۲۰۰ مسجد در شهر مشهد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.