رئیس جمهور منتخب ونزوئلا روز یکشنبه بر تداوم پایداری کشورش  مقابل فشارهای آمریکا تأکید کرد.

به نوشته وبگاه «رادیو هاوانا» «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور منتخب ونزوئلا یکشنبه در جمع هواداران خود که به مناسب «روز جهانی اعتراض به آمریکا» به خیابان‌ها آمده بودند، اظهار داشت: «ونزوئلا آماده مقاومت برابر آمریکاست.»

 مادورو در جمع هواداران خود «خووان گوایدو» رهبراپوزیسیون را «دشمن کشور» لقب داد و تأکید کرد که ونزوئلا از تهدیدهای امپریالیستی بیمی ندارد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند. 

مادورو در سخنرانی یکشنبه خود تأکید کرد که ونزوئلایی‌ها اجازه نخواهند داد که کسی آن‌ها را تحقیر کند، زیرا آن‌ها خود را از نظر روحی و سیاسی آماده کرده‌اند تا قدرت خود را به نفع مردم ونزوئلا به کار گیرند.

رئیس جمهور ونزوئلا در خاتمه افزود: «کاخ سفید از قدرت اقتصادی دلار و بانک‌های آمریکایی برای باج خواهی از جهان و تحمیل سلطه جهانی خود استفاده می‌کند.»

در روزهای گذشته نیز هزاران نفر از مردم ونزوئلا در محکوم کردن اقدام جدید آمریکا علیه دولت ونزوئلا و در حمایت از نیکلاس مادورو، در «کاراکاس» پایتخت این کشور تظاهرات برپا کردند.

ونزوئلایی‌ها ضمن سر دادن شعارهایی در محکومیت مداخلات آمریکا پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «یانکی به خانه‌ات برگرد» و «در امور ونزوئلا دخالت نکنید.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.