به گزارش یونهاپ، «مارک اسپر» روز جمعه در سئول در دیدار با «جئونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی بر همکاری نزدیک و مستمر کره جنوبی و آمریکا به عنوان دو متحد به منظور خلع سلاح هسته ای کره شمالی تاکید کرد.

او گفت: ایالات متحده بر اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تا خلع سلاح کامل، قابل اثبات و غیرقابل برگشت کره شمالی مصمم باقی خواهد ماند.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در ادامه تور آسیایی خود بعد از ملاقات با مقامات مغولستان، عصر پنجشنبه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد او روز چهارشنبه نیز در توکیو با مقامات ژاپن دیدار و گفت و گو کرد وزیر دفاع آمریکا پیش از سفر به ژاپن و مغولستان به نیوزیلند و استرالیا هم سفر کرده بود.

وزیر دفاع آمریکا در کره جنوبی افزود: همانطور که ​​دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت شفاف اعلام کرده است آمریکا مایل است به طور دیپلماتیک با کره شمالی رابطه داشته باشد تا تعهدات بیانیه مشترک سنگاپور تحقق پیدا کند.

اسپر همچنین تصریح کرد که دو متحد برای دفاع از خود و برقراری فضای دیپلماسی مصر هستند.

«جئونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی هم در ابتدای این دیدار گفت که نشست آنها با توجه به آزمایش های موشکی کره شمالی، محدودیت های صادراتی ژاپن به سئول و نقض حریم هوایی کره جنوبی توسط هواپیماهای جنگی روسیه حایز اهمیت است.

او گفت: امیدوارم که مقامات دفاعی کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا همکاری نزدیک خود را برای برطرف کردن مشکلات و در عین حال حفظ موقعیت دفاع قوی حفظ کنند.

سفر وزیر دفاع آمریکا به سئول در حالی صورت گرفت که ایالات متحده آمریکا کره جنوبی را تحت فشار قرار داده است تا سهم خود را در موضوع هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در سئول افزایش دهد اگرچه گمانه زنی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اسپر ممکن است این مساله را با همتای کره ای خود مطرح کند اما یک مقام وزارت امور خارجه کره به خبرنگاران گفت اسپر در این جلسه اشاره ای به این موضوع نکرده است.

همچنین بارو بر این است که اسپر به طور رسمی خواهان شرکت کره جنوبی در ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده برای محافظت از تنگه هرمز شده باشد.

وزیر دفاع آمریکا پیش از دیدار با همتای کره ای خود با «کانگ کیوانگ وا» وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار کرد او همچنین قرار است با رییس جمهوری و مشاور امنیت ملی کره جنوبی نیز دیدار و گفت و گو کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.