جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین، کشته شدن یک نظامی صهیونیست در منطقه «بیت لحم» را به مقاومت تبریک گفت.

جسد این نظامی رژیم صهیونیستی پنجشنبه (روز گذشته) در منطقه «گوش عتصیون» در اطراف شهر الخلیل واقع جنوب کرانه باختری  پیدا شد.

حماس با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به قتل این سرباز صهیونیست توسط رزمندگان فلسطینی، تأکید کرد که این سرباز در یک دانشکده نظامی آموزش می‌دیده است.

این دانشکده سربازان افراطی را فارغ التحصیل می‌کند که به گفته حماس باورهای تلمودی دارند «تا فرزندان ملت فلسطین را بکشند و بر سرزمین آنان مسلط شوند».

مقاومت فرزندان آزاده کرانه باختری، «اصیل» است؛ کسانی که جان باارزش خود را برای سرزمین خود و حمایت از قدس فدا می‌کند؛ قدسی که به مقدسات آن تعرض می‌شود و صدها خانواده از آن، با تصمیم دولت اشغالگر صهیونیست، آواره می‌شوند.

این جنبش فلسطینی از تشکیلات خودگردان و سرویس‌های امنیتی خواست که از گزینه ملت فلسطین در دفاع از خاک خود جانبداری کرده و هماهنگی امنیتی را با دشمن صهیونیستی متوقف کند.

حماس همچنین از تشکیلات خودگردان خواست که مقاومت واقعی و عملی را آغاز کرده و ملت فلسطین را به سمت مبارزه مردمی سوق دهند که نام آن، آزادسازی فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل باشد.

حماس در پایان از جوانان فلسطین خواست که آغوش خود را به روی نیروهای مقاومت باز کنند و درهای خانه‌های خود را به روی آنان بگشایند.

در واکنش به این عملیات، جنبش «جهاد اسلامی» فلسطینتأکید کرد که این عملیات، قهرمانانه و جسورانه بود و با توجه به اعتصاب اسرای حاضر در زندان‌های صهیونیستی، حامل پیام مهمی است.

جهاد اسلامی اعلام کرد: «ین عملیات نشان می‌دهد که همه شهرک‌نشینان و سربازان [رژیم] اشغالگر، هدف قانونی مقاومت فلسطین هستند و ملت فلسطین علیه اشغالگری است که همچنان به توسعه شهرک‌سازی در اراضی فلسطین ادامه می‌دهد» 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.