نقص امنیتی جدید در سیستم واتس اپ به این معنی است که هکرها می توانند به معنای واقعی کلمه "کلمات را در دهان فرد دیگری بگذارند".

 

یک شرکت امنیتی تعدادی  نقص در واتس اپ پیدا کرده است که می تواند به هکرها اجازه دهد با تغییر هویت فرستنده یا تغییر متن آنها ، پیام ها را رهگیری و دستکاری کنند.شرکت امنیتی "Check Point Research" در بیانیه ای نوشت: این نقص به مهاجمان امکان می دهد که "اطلاعات غلط و اطلاعاتی را که از منابع قابل اعتماد به دست می آیند دستکاری و جعل کنند."

تا این لحظه فیس بوک به عنوان شرکت مادر واتس اپ نسبت به این اتهام واکنشی نشان نداده است. اما کشفیات این شرکت امنیتی نیز در نوع خود بسیار جنجالی محسوب می شوند. درواقع این  شرکت امنیت سایبری نقصی را در واتس اپ کشف کرده است که به هکرها امکان می دهد پیام ها را رهگیری و دستکاری و هویت پیام دهنده یا متن پیامها را تغییر دهند.

بنابراین ، به عنوان مثال ، اگر هکرها بخواهند پیام شما را تغییر دهند ، پیام خروجی را از واتس اپ ضبط می کنند ، داده ها را رمزگشایی می کنند و در نهایت آن را به هر آنچه می خواهند بگویند تغییر می دهند و بعد دوباره آن را رمزگذاری می کنند.

باگ جدید و خطرناک واتس اپ پیام های کاربران را جعل می کند / از تغییر اسم فرستنده تا دگرگونی محتوای پیام ها

برنامه پیام رسانی فیس بوک دارای بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر است و در ۱۸۰ کشور در سراسر جهان استفاده می شود و به طور میانگین کاربران ۲۳ بار در روز این برنامه را بررسی می کنند، بنابراین ، احتمال کلاهبرداری آنلاین ، شایعه سازی یا ارسال اخبار جعلی در این برنامه بسیار زیاد است.

در حالت اول ممکن است هکرها یک پیام را از شخصی به شکل جعلی فوروارد کنند و در حالت دوم حتی متن پاسخ کاربران را نیز تغییر دهند. اود وانونو ، رئیس تحقیقات آسیب پذیری محصولات در Check Point Research ، به فاینشنال تایمز گفت: "ما فکر می کنیم این وظیفه ما برای آگاهی بخشی است و شرکت های توسعه دهنده شبکه های اجتماعی باید فکری برای شرایط داشته باشند."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.