در چند روز پیش انتشار تصویری از فیلیپ، توریست جوان  آلمانی با صورتی زخمی و چشمانی ورم‌کرده در فضای مجازی خبرساز شد. فیلیپ که به تازگی از سرطان نجات یافته است برای کمک به کمپین سرطانی‌ها به ایران سفر کرده بود.

این دوچرخه‌سوار آلمانی چهارشنبه ۲ مردادماه حدود ساعت ۲۱ شب در مسیر عبور از محور شمالی کشور در شهر نشتارود در نزدیکی تنکابن توسط تعدادی مهاجم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و وسایلش به سرقت رفت. این گردشگر که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل و سپس به تهران انتقال داده شد. بلافاصله پس از اینکه فرمانداری تنکابن و نیروی انتظامی در جریان این ماجرا قرار گرفتند، در مدت زمان کوتاهی ۷ متهم این پرونده دستگیر و به زندان منتقل شدند و اموال مسروقه نیز کشف و تحویل مالباخته شد.

چهار روز پیش فیلیپ تصویری از خود در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت: ‌چند جوان در شمال ایران او  را به طرز وحشیانه‌ای کتک زدند؛ با این حال او می‌گوید اجازه نمی‌دهد این رفتار وحشیانه سفر فوق العاده‌اش را تحت تاثیر قرار دهد.

او در صفحه اینستاگرامش نوشت:

خاطرات سفر فراتر از بزرگترین قله‌ها
چه داستانی غم انگیز

۱۰ روز پیش، گروهی از جوانان سفر شگفت انگیز من در ایران را با روشی وحشیانه به پایان رساندند. هنگام اردو زدن در دریای خزر، من مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتم. صورتم شکسته شد. فکم شکست و حداقل یک ماه طول می‌کشد تا درمان شود.

آن شب می‌خواستم مطلبی را منتشر کنم که روایت زندگی ۴ ماهه من در جاده بود. من به بسیاری جهات تغییر کرده‌ام و اکنون خصوصاً یک چیز را باید اعلام کنم: این حادثه هیچ چیز را در درون من تغییر نداد. من نمی‌گذارم خاطرات فوق العاده‌ای را که با تمام افراد خارق العاده داشتم با جاه طلبی‌ و خودخواهی گروهی از جنایتکاران جوان که من را مورد آزار و اذیت دادند،قرار بگیرد.

در عین حال: بابت ارسال سخنان دوست داشتنی که برای من ارسال می‌کنید تشکر می‌کنم!

یک بار دیگر: تجربه شگفت انگیز من از فرهنگ ایرانی تحت تأثیر دسته‌ای از رفتار احمقان بدوی قرار نخواهد گرفت.

سفر من  به محض اینکه دوباره بتوانم از دهانم استفاده کنم ادامه خواهد یافت.در ضمن بیایید از دوچرخه و بدن خود مراقبت کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.