نیروهای ارتش یمن و انصارالله ساعاتی پس از شلیک یک فروند موشک بالستیک و نقطه‎زن «بدر-اف»، چهارشنبه شب یک فروند موشک دیگر از همین نوع را به جنوب عربستان شلیک کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این موشک بالستیک بر سر محل تجمع شبه‌نظامیان ارتش سعودی در پادگان آموزشی در منطقه «الموسوم» در جازان (جنوب عربستان) فرود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اصابت این موشک نوعی حالت خوف و وحشت را در میان شبه‌نظامیان مستقر در پادگان مذکور ایجاد کرده است، تاکید کرد که در عین حال، ده‌ها نفر از شبه‎نظامیان در این حمله موشکی یمن کشته و زخمی شدند.

«یحیی سریع» ابراز داشت که این حمله «پیشگیرانه» پس از انجام یک عملیات اطلاعاتی و رصد دقیق تحرکات مزدوران صورت گرفت. 

موشک «بدر-اف» یمن که بُرد آن به ۱۶۰ کیلومتر می‎رسد، اواخر فروردین ماه سال جاری در آستانه اولین سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن رونمایی شد.

شعاع انفجار موشک مزبور، ۳۵۰ متر و تعداد ترکش‌های آن بیش از ۱۴ هزار عدد است؛ در ارتفاع ۲۰ متری منفجر می‌شود و دقت اصابت آن  سه متر است.

نیروهای یمنی بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز با شلیک یک فروند موشک بدر-اف، پایگاهی را در نجران هدف قرار دادند که در نتیجه آن، ده‎ها نفر از عناصر مزدور و شبه نظامی ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.