باراک اوباما، درباره انگیزه نژادپرستانه کشتار ال‌پاسو و دیتون هشدار داد.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در توییتر خود عکسی از یک متن مفصل را منتشر کرده است. او ابتدا از طرف خودش و همسرش میشل به خانواده‌های بازماندگان تسلیت گفته است.

اوباما سپس برخی از سیاستمداران را از اینکه ادبیات نفرت و ترس را می‌پراکنند نکوهش کرده است. این نقد می‌تواند متوجه دونالد ترامپ باشد که در روزهای گذشته بارها متهم به استفاده از زبان نژادپرستانه شده است.

رئیس‌جمهوری پیشین ایالات‌متحده بدون نام بردن از یک سیاستمدار مشخص نوشته است: ما باید زبان و واژگانی را که از دهان رهبران ما بیرون می‌آید و فضایی از ترس و نفرت به وجود می‌آورد یا پیش‌داوری‌های نژادپرستانه را عادی‌سازی می‌کند، متفقاً و به‌طور قاطع رد کنیم.

اوباما خواهان آن شده تا یک اقدام قاطع برای محدود کردن قانون حمل اسلحه صورت گیرد. او تاکید کرده که هیچ قانونی نمی‌تواند جلوی همه‌کسانی را که دست به خشونت می‌زنند بگیرد. اوباما ادامه داده: اما راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند جلوی برخی از خشونت‌ها را بگیرد. اعمال این راه‌ها می‌تواند قلب شکسته برخی خانواده‌ها را التیام بخشد.

رئیس‌جمهوری پیشین ایالات‌متحده تصریح کرده که تمامی آمریکایی‌ها باید از سیاستمداران بخواهند تا قانون حمل اسلحه را تغییر دهند در غیر این صورت به گفته او تراژدی‌هایی مانند واقعه ال‌پاسو همچنان تکرار خواهد شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.