تباس که پیش‌تر به شدت سیتی را به باد انتقاد گرفته بود، می‌گوید پول‌هایی که توسط مالکان قطری و اماراتی به پی‌اس‌جی و سیتی تزریق می‌شود، چشم‌انداز فوتبال را به کلی منحرف کرده است.

وی اظهار داشت: باشگاه‌هایی که توسط کشورها اداره می‌شوند، پدیده جدیدی است و خطری بی‌سابقه را متوجه فوتبال می‌کند؛ آنها به طور کامل خارج از قوانین عمل می‌کنند و از طریق «دوپینگ مالی» باعث ایجاد تورم فاجعه‌بار می شوند.

باشگاه سیتی در حال حاضر به دلیل اتهامات مطرح شده در زمینه تخلفات مالی از سوی یوفا تحت تحقیقات قرار گرفته و در این بین، رئیس ۵۷ ساله لالیگا از این نهاد اروپایی خواست تا اقدامات سختگیرانه تری برای مهار این موضوع انجام دهد.

وی در این خصوص تاکید کرد: اداره کنندگان فوتبال اروپا باید تعهد بیشتری به فوتبال سالم داشته باشند و این تعهد یعنی اعمال محدودیت‌های مالی سختگیرانه‌تر و ممانعت از ولخرجی های گزاف باشگاه‌های همچون منچسترسیتی و پاری سن‌ژرمن که چنین اقدامی نیازمند اعمال مجازات‌های سخت‌تر از سوی یوفا است که البته این مجازات‌ها تا اینجا چندان در حوزه بازدارندگی موفق عمل نکرده اند.

وی افزود: اداره شدن باشگاهی توسط یک دولت کاملا با مقررات کالی ما در اسپانیا تناقض دارد؛ هر سرمایه گذاری که بخواهد وارد لالیگا شود باید مقررات مالی ما را بپذیرد و ما نیز اجازه نمی دهیم هیچ سرمایه گذاری باعث تورم در بازار ما شود.

تباس تاکید کرد: رئال و بارسلونا هرگز حمایت دولتی دریافت نکرده اند و همواره منطبق با مقررات مالی رفتار کرده و مسئولیت پذیر بوده اند؛ در اسپانیا ما طی ۵ سال گذشته بدهی ها را به شکلی بی سابقه کاهش داده ایم و نمی خواهیم باشگاه های بزرگ ما پول زیادی داشته و در سوی دیگر سایر تیم های متفرقه وضعیت مالی خوبی نداشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.