سرهنگ صابر عباس زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: در بازجویی های پلیس و تحقیقات مشخص شد، شگرد متهمان، شناسایی حساب های راکد یا توفیقی با مبالغ بالا بود که با صدور مدارک و اسناد جعلی و دریافت وکالت نامه از دفاتر اسناد رسمی وارد حساب های بانکی افراد حقیقی و حقوقی می شدند و اقدام به برداشت می کردند.

وی افزود : این متهمان همچنین با جعل کارت ملی به نام صاحب حساب و مسدودی شماره تلفن همراه با کارت ملی و عدم ارسال پیامک به صاحب حساب اصلی قصد و نیت خود را عملی می کردند.

وی با اعلام اینکه متهمین دارای سوابق کیفری از جمله مواد مخدر، سرقت، کلاهبرداری، فروش مال غیر بودند افزود:سوابق متهمین بیشتر در جغرافیای شهرهای مرند، بناب، میاندوآب و نیز استانهای تهران و خوزستان بوده است.

رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی ارزش مالی پرونده رسیدگی شده را تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : دو نفر از متهمان این پرونده زن و سه نفر مرد هستند.

وی واگذار نکردن مدارک شناسایی مانند کارت ملی به افراد غیر، اطمینان دفاتر اسناد رسمی از اصالت مدارک، دقت در قبولی اسناد درشعب بانکها به ویژه در جابجایی مبالغ کلان، فعال کردن سامانه دریافت پیامک توسط صاحبان حساب و استفاده از رمز یک بار مصرف را از راه های پیشگیری این نوع جرائم عنوان کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.