محمود حاجلوئی وکیل اولیاء دم میترا استاد به خبرنگار قضایی ایرنا درباره صدور حکم قصاص برای نجفی از سوی دادگاه گفت: هنوز حکم به طور کامل به ما و حتی وکیل نجفی ابلاغ نشده و فقط در سامانه ثنا، صدور حکم ابلاغ شده است.  

سامانه ثنا، سامانه ای است که به موجب ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲، قوه قضائیه را موظف دانسته تا اوراق قضائی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ کند. مراجعان به قوه قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضائی به سامانه‌ای که به این منظور ایجاد گردیده مراجعه کنند. بر اساس سامانه مذکور تمام ابلاغ‌های صادره به اشخاص و پیوست‌های آن از طریق این درگاه به حساب کاربری مخاطب ارسال می‌شود.  

این وکیل دادگستری درباره خبرهای مطرح شده در خصوص کسب رضایت از اولیا دم افزود: در جلسات دادگاه اعلام کردیم که یکبار هم برای مذاکره درباره اخذ رضایت مراجعه نکرده‌اند اما اخیرا گودرزی وکیل نجفی دو مرتبه برای کسب رضایت مراجعه کرده ولی نتیجه‌ای نگرفته است.

وکیل اولیاء دم نجفی اضافه کرد: واقعا حال و روز خانواده مرحوم استاد به ویژه مادر وی خیلی خراب است.  

حاجلوئی درباره رقم و اعداد مطرح شده برای کسب رضایت گفت: هیچ کدام از این اعداد و ارقام صحت ندارد و کذب است.

محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در تاریخ ۷ خرداد ماه امسال میترا استاد همسر دوم خود را به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند و عصر آن روز با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.