حجت محمدی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‌دره با اشاره به وضعیت نامطلوب اعتبارات، اظهار کرد: مدیریت و ساماندهی امور در این اوضاع کار سختی است که تنها در سایه همت و وحدت امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر اینکه کشور برای پیشرفت نیازمند تکیه به جوانان و جوان‌باوری است، ادامه داد: جوانان کشور ما امتحان خود را در طول هشت سال دفاع‌ مقدس به خوبی پس دادند و با تکیه بر این جوانان بود که عبور از جنگ برای کشورمان میسر شد.

این مسئول با اشاره به این‌که چند سالی است توجه به جوانان به‌ویژه در حوزه مدیریتی شهرستان افزایش یافته است، اظهار کرد: بیش از ۲۰ مدیر شهرستان میانگین سنی ۴۰ سال دارند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره ادامه داد: از فاکتورهای مهم ارزیابی مسئولان در شهرستان، جوان‌باوری و میدان دادن به جوانان است و دولت نیز برنامه‌های خوبی در این حوزه دارد.

این مسئول با اشاره به این‌که دولت تسهیلات خوبی برای ازدواج جوانان در نظر گرفته است، ادامه داد: متاسفانه با افزایش این تسهیلات شنیده شده است که در برخی از نقاط کشور شاهد شکل‌گیری ازدواج‌های صوری هستیم.

محمدی، چشم و هم‌چشمی و تجملات را آفت حوزه ازدواج برشمرد و افزود: باید فرهنگ‌‌سازی لازم در زمینه ترویج ازدواج آسان در بین جوانان و به‌ویژه والدین انجام شود. کمک به حل مشکلات جوانان به‌ویژه در حوزه ازدواج و اشتغال از بهترین عبادات است.

در ادامه این جلسه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره نیز با بیان اینکه کودک‌همسری یکی از مشکلات حوزه ازدواج است، عنوان کرد: این امر به‌ویژه در سطح روستاها بیشتر نمود دارد.

لعیا جعفری با بیان این‌که کودک‌همسری مشکلات زیادی به بار می‌آورد، ادامه داد: از مشکلات جسمی که بگذریم این امر به سبب مهارت نداشتن زوحین در زندگی منجر به افزایش آمار طلاق نیز می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی والدین در راستای شکل‌گیری یک ازدواج مطلوب، ادامه داد: در همین راستا کلاس‌های آموزشی متعددی برای والدین در مناطق شهری و روستایی برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.