سرهنگ محمد عبادی‌نژاد افزود: کارشناسان پلیس فتای این شهرستان در پی رصد فضای مجازی متوجه شدند فردی ۱۵ ساله با تیز هوشی، صفحات اینستاگرامی را هک می‌کند.

وی با اشاره به ورود ویژه پلیس فتا به این بحث، گفت: کارشناسان پلیس فتا در کازرون طی بررسی‌های اولیه متوجه شدند که این فرد بالغ بر ۲۰۰ صفحه اینستاگرامی را هک کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری این متهم فضای مجازی، گفت: فرد دستگیر شده به تازگی موفق به طراحی و ساخت درگاه‌های جعلی بانکی یا همان فیشینگ، شده بود اما قبل از ارتکاب جرم در این خصوص، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه یکی از وظایف پلیس فتا رصد مستمر فضای مجازی و شناسایی مجرمان است، هشدار داد که پلیس در برخورد با افرادی که در فضای مجازی به مال و آبروی مردم صدمه وارد می کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

عبادی‌نژاد در عین حالیکه نوجوان بازداشت شده را دارای استعداد ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و دیتا دانست، گفت: متاسفانه این فرد مسیر را اشتباه رفته لذا کارشناسان پلیس تلاش خواهند کرد ضمن آشنایی با خانواده او و اعمال نظارت کافی، این استعداد را در مسیر درست راهنمایی کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.