هیل گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که زاده شهر نیویورک است در سخنرانی خود در این مراسم، شجاعت اولین پاسخ‌دهنده‌هایی که به محل برج‌های دوقلوی فرو ریخته برای کمک هجوم بردند را تحسین و خودش را به عنوان شخصی کاملا آشنا با تأثیرات این حادثه معرفی کرد.

ترامپ اظهار کرد: تمامی دنیا نظاره‌گر قدرت و انعطاف‌پذیری کشورمان در قالب مردان و زنان فوق‌العاده پلیس و آتش‌نشانی نیویورک بودند. این وطن‌پرست‌های ازخودگذشته دارای شخصیت و فداکاری بی‌نظیر هستند و من در کنار آن‌ها رشد یافته‌ام و می‌توانم بگویم که این موضوع کاملا صحیح است.

ترامپ خاطر نشان کرد: این بسیار خوب است که واقعا موضوع صحبت‌تان را بشناسید و من با این موضوع آشنایی دارم و این‌ها افرادی بزرگ هستند.

ترامپ در ادامه توضیح داد که لایحه تمدید فعالیت صندوق پرداخت غرامت به قربانیان ۱۱ سپتامبر به سود خانواده‌های کسانی است که در حین پاسخ به این حملات جانشان را از دست دادند و همچنین به سود اولین پاسخ‌دهنده‌هایی است که در معرض سموم مربوط به آوار این حادثه در زمان فعالیت‌شان در نزدیکی محل فروریزی برج‌های دوقلو قرار گرفتند.

ترامپ گفت: من خودم هم آن پایین بودم و هر چند که خودم را جزو اولین پاسخ‌دهنده‌ها نمی‌دانم اما به آن پایین رفته و زمان زیادی را در کنار شما سپری کردم.

در مراسم تمدید این لایحه ده‌ها تن از اولین پاسخ‌دهنده‌ها و خانواده‌های کسانی که به دلیل دچار شدن به مشکلات جسمی در زمان فعالیت در نزدیکی مکان فروریزی برج‌ها جانشان را از دست دادند، حضور داشتند.

با امضای ترامپ، فعالیت این صندوق تا سال مالی ۲۰۹۰ تمدید می‌شود و این لایحه عملا آن را تبدیل به یک صندوق دائمی می‌سازد. این لایحه در ابتدا اوایل ماه جاری میلادی در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۰۲ رأی مثبت به ۱۲ رأی منفی تصویب شد و پس از آن نیز در مجلس سنا با ۹۸ رأی مثبت به دو رأی منفی مورد تصویب قرار گرفت.

براساس فهرست مهمانان مربوط به این مراسم که از سوی کاخ سفید توزیع شد هیچ دموکراتی در این مراسم برگزار شده در دوشنبه شب شرکت نکرده اما یک مقام دولت گفت که تمامی نمایندگان کنگره برای شرکت در این مراسم دعوت شده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.