به گزارش رویترز، با توجه به کاهش رشد اقتصادی آمریکا در دو سال اخیر، این کاهش در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با احتساب کاهش میزان صادرات و همینطور کاهش میزان سرمایه‌گذاری در آمریکا شتاب بیشتری گرفته است.

با توجه به اینکه وزارت تجارت آمریکا امروز -جمعه- میزان تولید ناخالص داخلی را اعلام خواهد کرد، پیش‌بینی می شود که ایالات متحده آمریکا با کاهش رشد اقتصادی بیشتری نیز مواجه باشد.

با وجود احتمال افزایش میزان تولید ناخالص داخلی به میزان سالانه یک و هشت دهم درصد، بیم این می‌رود که به دلیل کاهش ثبت سفارش، این کشور نتواند رشد اقتصادی مطلوب خود را ثبت کند.

این احتمال می‌رود که پس از کاهش ۹ دهم درصدی،  میزان قدرت خرید مردم در این کشور به میزان اندکی در نیمه دوم سال جاری میلادی نیز افزایش یابد.

«جرومی پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز در این مورد اعلام کرد: « عدم سرمایه‌گذاری در بخش تولید یکی از نقاط ضعف اقتصاد آمریکا در سال‌های پیش رو خواهد بود.»

مشکلات نرم‌افزاری در غول هواپیماساز آمریکا و کاهش شدید میزان صادرات هواپیماهای این شرکت نیز تاثیر زیادی در کاهش رقم صادرات آمریکا داشته است.

این در حالی است که این شرکت اعلام کرده است که به کمترین میزان درآمد سه ماهه خود در طول دوران تولید رسیده است. همینطور این شرکت اعلام کرده است که خط تولید بوئینگ ۷۳۷ مکس ممکن است به علت هزینه بالای تعمیرات نرم‌افزاری تعطیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.