علی ربیعی پیش از ظهر امروز به همراه افشین حبیب‌زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران در محله قدیمی جوادیه حاضر و رای خود را در صندوق مسجد حوری انداخت.

سخنگوی دولت پس از رای دادن در جمع خبرنگاران گفت: این انتخابات، انتخاب بنیاد بودن ایران را از جلوه خرد محلی نشان داد.

وی با بیان اینکه این انتخابات از چند جنبه مهم و پر اهمیت است، اظهار کرد: جنبه اول ان این است که فضای عمومی متاثر از تحریم در کشور و تبلیغات صورت گرفته مبنی بر فروپاشی جامعه ایران و پایین آمدن سرمایه اجتماعی و حضور مردم نسبت به جامعه خرد محلی قابل تامل بود.

ربیعی ادامه داد: اهمیت دیگر این انتخابات این است که با توجه به توسعه نامتوازن شهری، مفهوم محله در معرض فرسایش تدریجی قرار گرفته بود. این انتخابات به نوعی احیای محلات و اجتماعات محلی را با خود خود همراه دارد.

وی حضور اقشار مختلف جامعه را از دیگر جنبه‌های مهم این انتخابات برشمرد و گفت: نکته حایز اهمیت در این انتخابات، حضور چشمگیر زنان در جمع کاندیداهای این انتخابات بود. مطلع شدم ۲۵ درصد نامزدهای این انتخابات را زنان تشکیل می دهند، در حالی که در دوره قبل، این میزان ۱۲ درصد بوده است. این امر نشان دهنده این است که زنان در عرصه اجتماعی فعال‌تر شده اند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما در دولت بنا داریم که امور اجرایی و عملیاتی دولت را به نهادهای محلی و مدیریت های محله واگذار کنیم و این انتخابات زمینه ساز واگذار اجراییات به نهادهای محلی است

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.