محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: بازار طلا و سکه در هفته گذشته تا میانه هفته روند با ثبات و همراه با آرامشی را تجربه کرد و در حالیکه اونس جهانی بدون تغییر در انتهای روز سه‌شنبه ارزش‌گذاری شده بود، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی روند صعودی به خود گرفت.

این کارشناس بازار طلا و سکه با تاکید بر اینکه افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی هفته به واسطه رشد قیمت ارز بود، خاطرنشان کرد: اما در ساعات پایانی بازار در روز چهارشنبه ارزش دلار روند نزولی به خود گرفت و این موضوع عاملی شد تا قیمت سکه و طلا به محدوده قیمت‌های ابتدای هفته بازگردد.

وی تاکید کرد: شرایط بازار کاملا منطقی بوده و این در حالی است که تا اواسط هفته تقاضا در بازار وجود داشت و این حجم از تقاضا حباب سکه را به محدوده ۲۴۰ هزار تومان رساند اما در پایان هفته با کاهش حجم تقاضا، حباب سکه به ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرای یادآور شد: با توجه به اینکه نگهداری سکه در شرایط فعلی منطقی و اقتصادی نیست، برخی افراد فعالیت خود مبنی بر عرضه و سرمایه‌گذاری در این بازار را با دید سوداگری انجام می‌دهند.

وی گفت: در آخرین روز هفته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون و ۹۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۹۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.