طبق این گزارش، دولت ترامپ به موازات اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان، کارزار تبلیغاتی گسترده‌ای را نیز با هدف سلب حمایت مردم ایران از رهبرانشان به راه انداخته که البته با "اقبال چندانی" در داخل ایران مواجه نشده است.

وال‌استریت ژورنال می‌گوید این کارزار تبلیغاتی جنبه‌ای از "کمپین فشار حداکثری" دولت ترامپ علیه ایران است که از زمان خروج او از برجام آغاز شده، اما کمتر در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است.

به نوشته این روزنامه، هدف دولت آمریکا از راه‌اندازی این کمپین، کاهش اعتماد مردم ایران به حاکمیت و مقصر جلوه دادن مسئولان نظام در مشکلات اقتصادی اخیر و همچنین بی‌اعتبار کردن مخالفان داخلی سیاست‌های کاخ سفید است.

راه‌اندازی هشتگ‌های مختلف در توئیتر، انتشار ویدئوهای [غیرواقعی]در یوتیوب و حمایت از رسانه‌های سنتی طرفدار آمریکا در خاورمیانه از جمله ابزارهایی هستند که به گفته وال‌استریت ژورنال، دولت ترامپ از آن‌ها برای سلب اعتماد مردم ایران به رهبرانشان استفاده می‌کند.

این روزنامه آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود فاش کرده که دولت ترامپ در راستای کمپین تبلیغاتی خود علیه ایران، در ترند شدن هشتگ‌های ضدایرانی توئیتر همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب (مانند #۴۰_سال_ناکامی) و همچنین انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان با این مضمون که سوء مدیریت دولت ایران مسبب سیل‌های ویرانگر امسال بوده است، نقش مهمی ایفا کرد.

وال‌استریت ژورنال ویدئوهای تبلیغاتی مختلف برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، از جمله ویدئویی که او از خودش در ساختمان سفارت سابق ایران در واشنگتن ضبط کرد و در آن گفت که آمریکا هنوز قالیچه‌های ایرانی این سفارت را حفظ کرده و منتظر روزی است که کلید این مکان را به "نمایندگان واقعی مردم ایران" تحویل دهد را نیز در راستای همین کمپین ارزیابی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.