شخصیت‌های شناخته شده فوتبالی همچون «رحیم استرلینگ» بازیکن تیم منچسترستی، «محمد صلاح» ستاره مسلمان و مصری لیورپول و «پیر امریک اوبامیانگ» آرسنالی، فصل گذشته هدف سوءاستفاده‌های نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه قرار گرفتند.

شکایات و حوادث ثبت شده مرتبط با جهت‌گیری جنسیتی نیز به اندازه ۱۲ درصد افزایش یافته است؛ گزارش‌های مربوط به تبعیض جنسیتی همچنان بدون تغییر باقی مانده و این در حالی است که تبعیض مابین افراد ناتوان با کاهش روبرو بوده است.

خلاصه گزارش سالیانه دیده‌بان مبارزه با تبعیض نشان از افزایش رفتارهای تبعیض‌آمیز برای هفتمین سال پیاپی در تمامی جنبه‌ها داشته و علاوه بر این، آمار جدید نسبت به ۵ سال اخیر ۲ برابر شده است.

آمار و ارقام جدید پس از مطالعه و بررسی تمام سطوح فوتبال انگلیس شامل لیگ برتر، چمپیونشیپ، سوپر لیگ زنان، رقابت‌های آزاد و بازی‌های غیر رقابتی جمع‌آوری شده است.

«راسین وود» مدیر ارشد اجرایی این سازمان می‌گوید: فوتبال انعکاس جامعه است و متاسفانه باید بگوییم که این آمار و ارقام دیگر غافلگیر کننده محسوب نمی‌شوند؛ افزایش چشمگیر رفتارهای تبعیض آمیز برپایه اصول مذهبی و اعتقادی، نگران کننده است و برای ما چالشی بزرگ محسوب شده و این سوال مطرح می‌شود که برای مدیریت این رفتارها چه کاری باید انجام دهیم؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.