از بهزاد غلامپور گرفته که همان روز معارفه‌اش اعلام کرد اگر زودتر به استقلال می‌آمد مهدی رحمتی را حفظ می‌کرد و اجازه نمی‌داد این دروازه‌بان از استقلال جدا شود تا بسیاری از پیشکسوتان این باشگاه رگباری مصاحبه می‌کنند و می‌گویند: «استقلال باید به جز حسینی یک دروازه‌بان آماده دیگر به خدمت بگیرد.»

صحبت‌های اخیر بهتاش فریبا درباره ضرورت جذب دروازه‌بان دوم در ادامه مصاحبه‌هایی که پیش‌تر از زبان زرینچه، جباری و دیگر پیشکسوت‌ها دیدیم نشان می‌دهد اهالی فن در باشگاه استقلال به بحرانی که قفس توری این باشگاه را فرا گرفته پی‌ برده‌اند و عمیقا بر این باورند که با حسینی نمی‌توان فصل را به سلامت به پایان برد و چنانچه یک مصدومیت یا محرومیت برای آقای دروازه‌بان به وجود بیاید استقلال با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مساله انتخاب دروازه‌بان دوم یا به اصطلاح شماره ۲ قفس توری وقتی بحرانی‌تر جلوه می‌کند که می‌بینیم مسوولان باشگاه استقلال خود نیز هفته‌ها به دنبال بازگرداندن مهدی رحمتی بودند و حتی این دروازه‌بان مذاکراتی هم با سران باشگاه داشت و تا آستانه جدایی از پدیده هم پیش رفت که دست آخر این بازگشت میسر نشد و شماره یک سابق به استقلال بازنگشت.

در این فضا که هم مربی دروازه‌بان‌های استقلال صراحتا به حفظ رحمتی اشاره کرده و تصمیم‌گیران نیز چندی پیش پروژه بازگرداندن این دروازه‌بان را کلید زده بودند و دیگر پیشکسوتان نیز اعتماد صددرصدی به حسینی ندارند، پرسش این است که آیا شماره یک استقلال می‌تواند بدون داشتن رقیب جدی و نفر دوم مدعی مرد اول تیمش در تمام بازی‌های لیگ نوزدهم باشد؟

به یاد داریم مهدی رحمتی پیش‌تر در استقلال فصلی را بدون داشتن رقیب تجربه کرد که البته فصل بسیار پراسترسی هم بود. آن زمان(لیگ یازدهم را می‌گوییم) رحمتی در اوج دوران دروازه‌بانی‌اش قرار داشت و مدیران وقت توانستند این دروازه‌بان را از چنگ سپاهان درآورند و به استقلال بازگردانند.

رحمتی در آن فصل با سران باشگاه استقلال قول و قرارهایی گذاشته بود که یک تنه بار سنگین دروازه‌بانی در فصل را به دوش بکشد. او همین کار را هم کرد و در فصل اول بازگشتش توانست با استقلال به ‌عنوان قهرمانی جام حذفی برسد. در آن فصل رحمتی به تقریب بی‌رقیب بود و فصل آتی آن نیز(فصل دوازدهم) وقتی امیر قلعه‌نویی سکان هدایت استقلال را به دست گرفت باز هم دروازه‌بان دوم آنچنان مطرحی جذب نشد تا رحمتی یک تنه در دو فصل پی‌درپی دروازه‌بان استقلال لقب بگیرد.

فصولی که البته بسیار پراسترس و نگران‌کننده پیش رفت و هرگاه که خبری درباره مصدومیت این دروازه‌بان در تمرینات به گوش می‌رسید ته دل هواداران این باشگاه خالی می‌شد.

قرارداد پرریسکی که در آن زمان با رحمتی نوشته شد را منصور پورحیدری که آن دوران سرزنده و در قید حیات بود با لبخندی معنادار اینگونه توجیه کرد: «از مهدی قول گرفته‌ایم که مصدوم نشود!»

هر چند رحمتی مصدوم نشد اما ترس از آسیب‌دیدگی او در همه حال وجود داشت. حالا با جدایی رحمتی و ماندن یک مدعی دیگر در استقلال باز هم این نگرانی در دل‌ها ایجاد شده که اگر حسینی مصدوم شود چه بلایی سر استقلال خواهد آمد؟ آیا نوراللهی که گفته می‌شود دروازه‌بان بااستعدادی هم هست تاب مقاومت در مقابل مهاجمان لیگ را خواهد داشت؟

شاید اگر حسینی تجربه رحمتی را داشت و می‌دانست چطور خودش را از مصدومیت‌های احتمالی دور نگه دارد می‌شد همچون رحمتی ولو با اغماض به حضورش در ترکیب استقلال بدون داشتن رقیب امیدوار ماند اما حسینی فاقد تجربیات کافی است و در واقع می‌رود تا نخستین تجربه بزرگ خود را بدون داشتن رقیب جدی پشت سر بگذارد که این برای استقلال یک ریسک بزرگ و شاید پشیمان‌کننده خواهد بود.

حسینی یقینا از این ظرفیت برخوردار است که نفر اول استقلال در لیگ نوزدهم باشد اما حضور یک دروازه‌بان مدعی دیگر می‌تواند خیال استقلالی‌ها را راحت کند و آرامش را به اردوی این تیم بازگرداند، به این دلیل که سران باشگاه خود نیز از جدایی رحمتی عمیقا پشیمانند و این را از رفتارهای اخیر خود کاملا نشان داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.