سه فیلم سینمایی «قصر شیرین»، «سرکوب» و «تپلی و من» به ترتیب در سرگروه‌های آزادی، آستارا و فرهنگ از چهارشنبه دوم مرداد اکران خواهند شد. در این چینش، شاهد دو فیلم با موضوع اجتماعی و یک اثر با موضوع کودک و نوجوان هستیم.

فیلم سینمایی «قصر شیرین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدرضا میرکریمی است که بازیگرانی چون حامد بهداد، محمد عسگری، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان فر، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی و خواجه پاشا در آن بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان «قصر شیرین» آمده است: «جلال مرادی ۴۲ ساله طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر می‌رود. پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد، زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است ...»

اولین حضور جشنواره‌ای این اثر در جشنواره ملی فیلم فجر بود که در هفت بخش کاندید دریافت سیمرغ بلورین شد و دو سیمرغ در بخش‌های بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد. حضور بعدی آن در جشنواره شانگهای بود که جایزه‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مرد را به دست آورد.

این فیلم در جدیدترین حضور بین المللی خود در جشنواره ونکوور نمایش داده خواهد شد.

فیلم سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران و تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی است که بازیگرانی چون باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه، رویا افشار و جمشید هاشم‌پور در آن نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یه کاری کرد وفاداری بشه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم، اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده ...»

فیلم سینمایی «تپلی و من» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین قناعت و با موضوع کودک و نوجوان است.

حسن معجونی، میترا حجار، یوسف تیموری، سیروس گرجستانی، نادر سلیمانی و رامین ناصرنصیر، سامیار محمدی، مرتضی زارع، عباس محبوب و حسین پوراسماعیل بازیگران این فیلم هستند.

زندگی رامین، فیلم‌نامه‌نویس ۴۰ ساله تنها و ناموفق با ورود پسری ۸ ساله به نام تپلی دگرگون می‌شود. چهره‌ تپلی، اما برای مرد بیش از حد آشناست؛ این خلاصه داستان «تپلی و من» است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.