ساعت ۲۱:۰۵ روز یکشنبه ۳۰ تیرماه در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش سوزی یک باب منزل مسکونی، بیدرنگ مرکز اطلاع رسانی آتش نشانی اهواز آتش نشانان منطقه کیانپارس و کمپلو را به محل حادثه واقع در منازل سازمانی راه آهن اعزام می کنند.

آتش نشانان پس از رسیدن به محل مشاهده می کنند که منزل از قسمت آشپزخانه دچار آتش سوزی گردیده و به قسمتی از پذیرایی نیز سرایت کرده و زبانه های آتش در حال پیشروی است.

با توجه به اعلام همسایگانی که در محل حضور داشتند مبنی بر وجود دختربچه ای در خانه، تیم امداد و نجات و اطفاء حریق، همزمان وارد عمل شده و به قلب آتش می زنند و پس از جستجو در کمترین زمان ممکن خانمی ۳۰ ساله و دختربچه ای ۵ ساله را در اتاق انتهایی منزل که بیحال بر روی زمین افتاده بودند پیدا و به بیرون از محل حادثه انتقال می دهند.

دختربچه که بدلیل استشمام زیاد دود تنفس نداشت توسط نیروهای عملیات، احیاء و با خودروهای شخصی به بیمارستان ارتش انتقال داده شد که با پیگیری بعمل آمده گزارش گردید که خطر رفع شده و حال هر دو مصدوم خوب است.

آتشپاد تراب پور ریاست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز در این باره گفت: گاهی وقت ها، خطاهای کوچک و قابل پیشگیری، عواقب خطرناک و جبران ناپذیری در پی دارند. یکی از همین خطاهای کوچک اما خطرناک، سهل انگاری در استفاده صحیح از وسایل گازسوز یا برقی در خانه است. این سهل انگاری ممکن است به قیمت جان یک خانواده تمام شود. آتش سوزی های خانگی از رایج ترین انواع آتش سوزی است. متأسفانه بسیاری از حوادث در خانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و سهل‌انگاری اهالی خانه رخ می‌دهد.

وی افزود: اگرچه شاید اکثر مردم در مورد اصول ایمنی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه آگاهی داشته باشند، اما هر ساله افراد زیادی به دلیل بروز حریق در خانه آسیب‌ دیده و یا جان خود را از دست می‌دهند.

ترابپور بیان کرد: آتش‌سوزی می‌تواند ناگهان شروع ‌شده و به ‌سرعت گسترش یابد و تمام لوازم خانه و زندگی شما را از بین ببرد. آمادگی و نظارت منظم بر نکات ایمنی در خصوص آتش‌سوزی مانع از بالا رفتن آمار خواهد شد.

وی ادامه داد: خاموش کردن اجاق ‌گاز، هود، وسایل برقی غیرضروری و همچنین نصب حسگرهای دود و در دسترس نگه داشتن لوازم مورد نیاز برای خاموش کردن آتش در لحظات اولیه، از ابتدایی‌ترین نکات ایمنی است که برای پیشگیری از آتش‌سوزی در خانه می‌توان انجام داد.

WhatsApp+Image+2019-07-22+at+10.49.23+AM

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.