«عبدالرضا رحمانی فضلی» عصر روز دوشنبه در سی و نهمین جلسه «ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی کشور»، افزود: در این جلسات اولین کاری که انجام می دهیم گزارش پیگیری های مصوبات جلسات قبلی است. الحمدالله هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها بسیارخوب است. موضوعی که در این جلسه مجدداً مطرح شد بحث گمرکات بود، این موضوعی است که برای همه دوستان ایجاد نگرانی کرده بود.

رحمانی اضافه کرد: بنابراین نسبت به ترخیص کالاهایی که در گمرک وجود دارد بحث شد. البته دستگاه‌های مرتبط از جمله گمرک توضیحاتی داشتند، مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های معین نسبت به این موضوع جلساتی گذاشته شود و آمار و اطلاعات دقیقی ارائه کنند و کالاهای اساسی که در معرض آسیب دیدن هستند را در اولویت ترخیص قرار دهند.

وی با بیان اینکه بحث بیت کوین مجدداً مطرح شد، اظهار کرد: قرار بود وزیر اقتصاد و دارایی دستورالعملی تهیه کند و متناسب با آن دستورالعمل مجوز فعالیت داده شود. تا زمانی که این دستورالعمل صادر نشده باشد از نظر تولید بیت کوین (ارز دیجیتالی) غیرقانونی و با آن برخورد لازم خواهد شد. امیدواریم با تصویب دستورالعمل در دولت این موضوع ساماندهی شود

وی ادامه داد: موضوع دیگر جلسه بحث افزایش و کاهش روند قیمت‌ها در دو هفته گذشته بود. طبق گزارش وزارت بازرگانی برخی از کالاها رقم افزایشی محدود داشته است، برخی ثابت و برخی رو به کاهش بوده اند و دلایل هم توضیح داده شد. مقرر شد رسیدگی و بررسی لازم صورت گیرد تا مانع افزایش قیمت‌ها شود. با توجه به اینکه نرخ ارز کاهش داشته است انتظار مردم این است که این کاهش در قیمت کالاها نیز تاثیر داشته باشد.

رحمانی فضلی یادآور شد: مسئله بعد که در جلسه مطرح شد، بحث تشویق رسانه هایی است که تا کنون با سیاست های ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی کشور همراهی کرده اند. وزارت ارشاد موظف شده بود این کار را انجام دهد. امروز لیست اولیه رسانه ها را در جلسه اعلام کردند، قرار شد کمیته‌ای این لیست را بررسی کند و متناسب با شاخص ها، رسانه‌های برتر را در جهت همکاری با ستاد مورد تشویق قرار دهیم. واقعاً کار مهمی در رسانه ها صورت می گیرد باید نام این رسانه‌ها را به مردم اعلام کنیم و تقدیر و تشکر نماییم.

رئیس ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی کشور افزود: مسئله بحث کاغذ نیز مطرح شد که در دو جلسه پیگیری شده بود. نامه‌ای از طریق ستاد و توسط اینجانب و آقای رئیس جمهور نوشته شد، رئیس جمهور ی دستور دادند و معاون اول رئیس جممهور، جلساتی را ترتیب دادند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: طبق گزارشی که امروز داده شد مجوز ۳ هزار تن کاغذ، به ویژه برای رسانه ها، با قیمت ۴,۲۰۰ تومان صادر شده است که شاید از فردا بخشی از آن توزیع شود، برای واردات کاغذ با نرخ نیمایی هیچ محدودیتی نیست گزارشی که به ما دادند حاکی از آن است که این موضوع در بازار کاملاً جا افتاده است و در حال حاضر کاغذ با نرخ نیمایی موجود است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل این بود که ما کارخانه‌های داخلی را در موضوع کاغذ تقویت کنیم. وزارت کشاورزی گزارشی داد مبنی بر اینکه ۵۰۰ هزار تن چوب برای استفاده برای کارخانجات موجود داریم و با توجه به صحبت‌هایی که با کارخانه های چوب شده است امیدواریم بتوانند آن را فعال کنند. همه تلاش ما این است که تا اول مهر بتوانیم لوازم تحریر مورد نیاز مدارس را تامین و به سرانجام برسانیم که دانش آموزان عزیز از این بابت نگرانی نداشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.