«جمشید نورشرق» روز دوشنبه درباره برگزاری اولین کارگروه جذب بازیکن خارجی در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: نشست کار گروه ویژه بازیکنان خارجی برگزار و در آن بحث های خوبی رد و بدل شد که می تواند به اتفاقات خوبی منجر شود.

وی افزود: در این کارگروه ویژه به دنبال این هستیم تا از بروز مشکلاتی که در این چند سال اخیر برای فوتبال ایران در مجامع بین الملی به وجود آمده است جلوگیری کنیم.

رییس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این کارگروه قرار است بر روی دستورالعمل ها و ساز و کارهایی اقدام کند که در آینده برای جذب بازیکن خارجی قوانین خاصی تدوین شود.

نورشرق تصریح کرد: شاید کارگروه ویژه بازیکنان خارجی به طور مستقیم بر روی مسائل فنی دخالتی نداشته باشد و آن را بر عهده باشگاه ها بگذارد اما یکی از ویژگی هایی که مد نظر ماست این است که بازیکن خارجی مورد نظر باشگاه حداقل کیفیت فنی بالایی داشته و بتوانند به رشد و فوتبال ایران کمک کنند.

وی تاکید کرد: آن چیزی که به کمیته تعیین وضیعت ارتباط دارد باشگاه هایی که قرار است بازیکن خارجی به خدمت بگیرند دو ویژگی اصلی و مهم را رعایت کنند. اول اینکه بدهی نداشته باشند و دوم اینکه مستنداتی را ارائه دهند که از توان قرارداد مالی بازیکن خارجی بر می آیند.

نور شرق در پایان گفت: کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در مدت کوتاهی درخواست باشگاه ها را بررسی و نتیجه را برای جذب بازیکن خارجی اعلام می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.