سومین همکاری ابراهیم حاتمی‌کیا و سازمان اوج در مرحله پیش‌تولید و انتخاب بازیگران قرار دارد. 

اولین بازیگری که برای این فیلم انتخاب شده فرامرز قریبیان بازیگر باسابقه سینمای ایران است که در این فیلم اولین همکاری‌اش با ابراهیم حاتمی‌کیا را تجربه خواهد کرد.

آخرین باری که فرامرز قریبیان در یک فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته مربوط به سال ۹۳  و فیلم «چهارشنبه خون به پا می‌شود» به کارگردانی حماسه پارسا و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی بوده است.

سال گذشته سام قریبیان با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش از خداحافظی غیررسمی پدرش از سینما نوشته بود. او در این پست با انتشار تصویری از پدرش هنگام دریافت جایزه بازیگری برای فیلم «رقص در غبار» ساخته اصغر فرهادی در جشنواره مسکو نوشته بود: «ایشون دائم به من میگن از زمانی که سینما رو بوسیدن و گذاشتن کنار ( ٤ سالی میشه که غیر رسمی خداحافظی کردن) احساس آرامش و راحتی میکنن و اعصابشون راحت تره. چقدر بده که بعد از ٥٣ سال زحمت، آدم همچین حسی بهش دست بده که اگه حرفه مورد علاقه اش رو ترک کنه، برای آرامشش بهتره! به امید آشتی ایشون با سینما.»

این خداحافظی غیررسمی اما به نظر می‌رسد با همکاری این بازیگر با ابراهیم حاتمی‌کیا به طور رسمی به پایان خواهد رسید.

فرامرز قریبیان فعالیت سینمایی‌اش را با دستیاری کارگردان و ایفای نقش کوتاهی در فیلم «بیگانه بیا» ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۷ آغاز کرد و در سال ۱۳۵۱ بار دیگر در فیلمی از مسعود کیمیایی به نام «خاک» بازی کرد و بازی خوب و روانش در فیلم «گوزن‌ها» نام او را سر زبان‌ها انداخت.

قریبیان در طول دوران کاری‌اش سه بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. 

photo_2019-07-22_20-40-36

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.