ساعت ۲۳:۳۰ بیست و یکم آذر ۹۶، مأموران کلانتری ۱۶۰ خزانه با تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از درگیری و نزاع خانوادگی منجر به جنایت در محدوده خزانه بخارایی خیابان همدانی مطلع شدند.

مأموران با حضور در محل متوجه شدند که درگیری بین مردی جوان به نام فرامرز ۴۰ ساله با خواهرزاده‌هایش به‌وقوع پیوسته، در این درگیری سعید؛ شوهر خواهرزاده فرامرز نیز حضور داشته و دایی همسرش را مصدوم کرده است.

فرامزر به بیمارستان کاشانی منتقل شد، اما بر اثر جراحت شدید از ناحیه گردن و دست فوت کرد.

با آغاز تحقیقات میدانی از شاهدان جنایت مشخص شد، مقتول (فرامرز) برای گرفتن ارث و میراث پدری‌اش به خانه ویلایی که خواهرزاده‌هایش (دو دختر و یک پسر) در آن زندگی می‌کردند مراجعه کرده و با آن‌ها درگیر شده بود.

بررسی‌ها نشان داد ضارب و همسرش فریبا پس از قتل از محل متواری شده و به‌صورت غیرمجاز در کشور مالزی سکونت پیدا کرده‌اند.

در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد قاتل به همراه همسرش ۱۵ اردیبهشت ۹۸ به ایران بازگشته‌اند و در محدوده خزانه با اجاره کردن یک واحد آپارتمان سکونت دارند.

با هماهنگی مقام قضائی سعید؛ متهم پرونده و همسرش فریبا ۲۹ تیر ۹۸ بازداشت و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سعید با معرفی هویت خود به نام حامد در ابتدا منکر هرگونه جنایت بود و همسرش نیز اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد که در نهایت هر دو در تحقیقات تخصصی پلیس لب به اعتراف گشودند.

فریبا در تحقیقات به کارآگاهان گفت: مادر و پدرمان خیلی وقت پیش فوت کرده‌اند و شب حادثه همراه خواهر و بردارم در خانه پدربزرگمان بودیم که ناگهان دایی فرامز وارد خانه شد و مانند همیشه ادعا و طلب ارث و میراثش را از ما کرد.

وی افزود: با بالاگرفتن مشاجره بین ما، فرامرز، من و خواهر و برادرم را مورد ضرب و شتم قرار داد و با چاقوی همراهش برادرم را از ناحیه دست مصدوم کرد و من هم بلافاصله با شوهرم سعید تماس گرفتم و جریان را به او گفتم.

سعید نیز در اظهاراتش به مأموران گفت: پس از تماس همسرم مبنی بر اینکه توسط دایی‌اش مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، بسیار عصبانی شدم، یک قبضه چاقو تهیه کردم و بلافاصله به سمت خانه رفتم.

وی افزود: با ورود به منزل دیدم فرامز درحال کتک زدن همسر، خواهر و برادر خانمم است، با او درگیر شدم و چند ضربه چاقو به گردن و دستش زدم و به‌سرعت همراه با همسرم از محل متواری شدیم.

سعید ادامه داد: پس از چند روز متوجه فوت فرامرز شدیم و تصمیم به فرار گرفتیم، در نهایت به‌صورت غیرمجاز از کشور خارج شده و پس از دو سال زندگی در مالزی به هوای اینکه آب‌ها از آسیاب افتاده است، به ایران بازگشتیم و با هویت جعلی در حال زندگی بودیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی؛ معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح قاتل و همسرش به بزه انتسابی هر دو با صدور قرار قانونی توسط مقام قضایی برای کشف زوایای دیگر پرونده و انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.