کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای، ساز و کار جدیدی است که با هماهنگی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون های تابعه در کشورهای آسیایی شکل می گیرد تا همه باشگاه ها از طریق این دو کمیته مجوز حرفه ای خود را دریافت کنند.

اعضای این دو کمیته باید از مدیرانی باشند که از حسن سابقه در فوتبال کشورشان و آسیا برخوردار بوده و در حال حاضر وابستگی به هیچ باشگاهی نداشته باشند. این دو کمیته با بررسی اسناد مالی، اساسنامه ها و امکانات سخت افزاری باشگاه ها مجوز حرفه ای باشگاه ها را صادر و آن را در اختیار AFC قرار می دهند.

بر اساس این گزارش، رضا درویش به عنوان عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال، حمیدرضا گرشاسبی به عنوان عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال، سعید عباسی به عنوان عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال، عبدالحسین حسنی به عنوان عضو حقوقی کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال، محمد مهدی برادران به عنوان عضو کمیته مالی بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال و سهیل مهدی به عنوان رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای منصوب شدند. صلاحیت تمامی این مدیران پس از معرفی فدراسیون فوتبال، توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا به تایید رسید.

برای تشکیل کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای، فدراسیون نام سه تن از مدیران با سابقه فوتبال ایران را به AFC معرفی کرد که داریوش مصطفوی و سید کاظم اولیایی با تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا به ترتیب به عنوان رییس و عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای انتخاب شدند.

صلاحیت سومین گزینه که از مدیران با سابقه فوتبال ایران که سابقه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را دارد و از مدیران باسابقه فدراسیون فوتبال است، از سوی AFC تایید نشد تا این کمیته فعلاً با دو عضو تشکیل شود.

پس از معرفی فردی جایگزین و تایید AFC، سومین عضو این کمیته مشخص خواهد شد تا کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها نیز تکمیل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.