حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه محصولات میوه و تره بار وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی بار، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و نوسان قیمت در بازار نیست.

وی با اشاره به دلایل گرانی سیب زمینی طی ماه های اخیر در بازار افزود: با توجه به وقوع سیل، تاخیر در کشت و رشد صادرات، قیمت سیب زمینی با نوساناتی در بازار روبرو شده است که در روزهای آتی با عرضه سیب زمینی همدان، عجب شیر، اصفهان و ... بازار به تعادل می‌رسد.

صابری با انتقاد از افزایش مجدد قیمت سیب زمینی در خرده فروشی بیان کرد: با وجود افت نسبی قیمت در عمده فروشی، دستگاه‌های نظارتی باید نظارت خود در بازار را افزایش دهند تا اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش ١٠٠٠ تومانی قیمت سیب زمینی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار  ۴ تا ۶ هزار تومان است. اما در روزهای آتی با افزایش عرضه، کاهش بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قیمت اقلام صیفی روز به روز در حال کاهش است، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار نیست.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در پایان درباره تاثیر بازگشت حجاج بر بازار میوه گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، بازگشت حجاج تاثیری بر نوسان قیمت میوه نخواهد داشت، از این رو امیدواریم با تعادل قیمت بر بازار، تولیدکننده متضرر نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.