سرهنگ امین یادگارنژاد در تشریح این خبر گفت: با افزایش خرید بلیت‌های تابستانه، افراد سودجو با ارسال پیامک‌های انبوه و با روش‌های اغواء کننده نظیر تخفیف‌های ویژه تلاش می‌کنند کاربران را فریب داده و به سایت‌های جعلی هدایت کرده و گاهی مبالغ زیادی از حساب شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: افراد در صورتی که قصد ثبت‌نام در تورهای گردشگری دارند باید به این نکته توجه کنند که در کنار فعالیت سایت‌های معتبر، ده‌ها سایت جعلی نیز از طرف کلاهبرداران با اهداف مجرمانه طراحی می‌شود که در این ایام اقدام به تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک‌های انبوه می‌کنند و نوید تورهای مسافرتی ارزان قیمت به کاربران می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطر نشان کرد: همیشه نشانی سایت های اصلی و سایر سایت های مهم را شخصاً در نوار نشانی یا آدرس بار برنامه مرورگر گوشی هوشمند یا رایانه خود تایپ کرده و از باز کردن لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و سایتهای مختلف تبلیغ شده جدا خودداری کنید و در استفاده از پروتکل امن https دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای ثبت‌نام و تهیه بلیط به مراکز و سایت هایی که در پورتال و درگاه رسمی هر یک از مراکز حمل و نقل عمومی مثل هواپیمایی کشوری، حمل نقل ریلی و حمل نقل جاده‌ای معرفی‌شده، مراجعه کنند و از خرید بلیط از سایت های واسط که به صورت غیرمجاز به فروش بلیط می پردازند، خودداری کنند.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.