سرهنگ تورج کاظمی در توضیح این خبر، گفت: اوایل تیرماه امسال خانم جوانی ۲۹ ساله با تشکیل پرونده‌ای در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای به پلیس فتا مراجعه و به ماموران، اظهار کرد: مدتی است که پست الکترونیکی اش مسدود شده است و حساب کاربری وکلمه عبوری را که در اینترنت تعریف کرده است، نمی‌شناسد و دسترسی به محتوای پژوهشی اش غیر مقدور شده است.

وی بیان داشت: تیمی از ماموران بررسی موضوع را برعهده گرفتند و احتمال دادند که فرد یا افرادی قصد اخاذی از شاکی را دارد، ولی با گذشت مدتی خبری از اخاذی و یا تهدید شاکی نشد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همچنان با گذشت مدتی حساب کاربری شاکی مسدود بود، تصریح کرد: در اقدامات فنی و پلیسی ماموران مردی ۳۴ ساله ساکن بلوار فردوس را مورد شناسایی قرار دادند.

سرهنگ کاظمی بیان داشت: با هماهنگی مقام قضائی متهم در مخفیگاهش با دستور مقام قضائی دستگیر و متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود با مشاهده شاکی در پلیس فتا، لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: مدتی با شاکی دوست بوده و در این مدت دسترسی به حساب کاربری و رمز عبور پست الکترونیک شاکی داشته است، تا اینکه بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده است. در انتقام آن رمز عبور پست الکترونیک شاکی را عوض کرده است و حدس نمی‌زده که توسط پلیس شناسایی شود.

رئیس پلیس فتا تاکید کرد: حساب کاربری و رمز عبور از جمله اطلاعات شخصی افراد می‌باشد که این اطلاعات نباید در دسترس سایر افراد قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.