علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس تهران درباره برگزاری اردو در ترکیه گفت: «۱۰ - ۱۱ روز در ترکیه بودیم و متاسفانه در ۳ سالی که در پرسپولیس هستم، یکی از بدترین و ضعیف‌ترین اردوهایی بود که پشت سر گذاشتیم. از لحاظ امکانات، شرایط خوبی بود، اما تیمی که برای برگزاری اردوی آماده سازی به خارج از ایران می‌رود، باید بازی دوستانه برگزار کند که متاسفانه در اردوی ترکیه این اتفاق رخ نداد. زمانی‌که سرمربی جدید می‌آید، باید بازی دوستانه برگزار شود تا او از بازیکنان شناخت پیدا کند و ترکیب اصلیاش را بشناسد، اما متاسفانه این اتفاق برای تیمی که در ۳ سال هفت قهرمانی بدست آورده، رخ نداد. جای تعجب دارد که چرا نمی‌توان تیمی به اندازه پرسپولیس پیدا کرد که حتی بتوان یک بازی دوستانه برگزار کرد.»

کالدرون درباره شرایط بد اردو صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت: «برای کالدرون خیلی ناراحت شدم. در ترکیه تیم‌هایی را دعوت می‌کردند که من خودم خجالت می‌کشیدم. دوست هایشان را دعوت می‌کردند که ۲ -۳ سال پای شان به توپ نخورده تا با ما بازی تدارکاتی انجام دهند. من از شخصیت مربیمان (کالدرون) خوشم آمد که اجازه نداد بازیکنان مان با این تیم بازی کند و کار به اینجا کشید که فوتبال درون تیمی بازی کنیم که  بالای ۳ -۴ مصدوم بد هم داشتیم. بینی سیامک نعمتی شکست و امیری، ماهینی و حسینی مصدوم شدند و اتفاقات بدی افتاد. به هرحال در فوتبال درون تیمی، ۲ تیم می‌خواهند خودشان را نشان دهند و بازی درگیرانه‌ای بود. از لحاظ کمپی که بودیم، خوب بود، اما از آن استفاده نکردیم که بتوانیم محک خوبی مقابل تیم‌های خوب ترکیه بخوریم. در ۳ سالی که بودم و اکنون سال چهارم را پشت سر می‌گذارم، یکی از ضعیف‌ترین اردوهای پرسپولیس را پشت سر گذاشتیم.»

 

او درباره شرایط تیم با کالدرون گفت: «امروز (یکشنبه) استراحت است و امیدوارم از فردا بتوانیم بازی‌های خوبی را برگزار کنیم تا آماده شروع لیگ شویم. در بازی نخست جام شهدا مقابل سایپا بازی می‌کنیم و امیدوارم در ۲ بازی جام شهدا مسابقات دوستانه‌ای خوبی را برگزار کنیم و خودمان را بشناسیم. سال سختی را پشت سر داریم و پس از ۳ سال قهرمانی متوالی، تیم‌ها می‌آیند و بازیکنان جدید جذب می‌کنند. ما نیز به جز کادرفنی، اسکلت اصلی را حفظ کردیم و به جز ۲ بازیکن که با صلاحدید کادرفنی خارج شدند، بازیکنان جدید و خوبی را به خدمت گرفتیم.»

بیرانوند بازهم درباره اردو صحبت کرد و گفت: «این اردو می‌توانست کمک زیادی به ما کند، اما با توجه به شرایطی که رخ داد، فکر می‌کنم در چند بازی اول به ما ضربه بزند. شاید در ترکیه تمرینات خوبی را با سیدی (مربی دروازه بان‌های پرسپولیس) پشت سر گذاشتم، اما با اضافه شدن بازیکنان جدید و کادرفنی، آن‌ها نیاز داشتند تا ترکیب خود را در بازی‌های دوستانه شناسایی کنند که این اتفاق رخ نداد. این اردو (ترکیه) متاسفانه به دست کسانی سپرده شد که نتوانستند به خوبی برگزار کنند.»

 

دروازه بان پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود این اردو همراه با بازی‌های تدارکاتی در تهران برگزار شود، گفت: «کل تیم ما ضرر کرد و به جز اینکه بازیکنان اصلی مصدوم شوند، فایده دیگری نداشت. از این موضوع ناراحت شدم. ۱۰۰ درصد بهتر بود که در ایران می‌ماندیم و اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوبی با تیم‌های لیگ دسته یکی برگزار می‌کردیم. در کشورما جاهای خوبی است که شرایط آب و هوایی خوبی دارد و می‌توانستیم در آنجا اردوی خوب همراه با بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم، اما متاسفانه اردوی ترکیه یکی از ضعیف‌ترین اردوهایی بود که با پرسپولیس سپری کردم. شرایط سختی داشتیم و همانطور که گفتم در هفته‌های نخست لیگ به ضرر ما خواهد بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.