با وجود این که طی روزهای اخیر بسیاری از مقالات به مضرات Face App  پرداخته اند به نظر می رسد این اپلیکیشن گاهی بسیار مفید است.

 

Face App موفق شد که یک مرد جوان امروز که حدود دو دهه پیش وقتی کودکی نوپا بود، مفقود شده بود را دوباره پیدا کند. این اتفاق در شرایطی افتاد که نیروهای پلیس از اپلیکیشن Face App به عنوان آخرین راه استفاده کردند. درواقع نیروهای پلیس با بازگشایی برخی پرونده های قدیمی سعی کردند راهی برای یافتن مفقودین پیدا کنند و در نتیجه بین فعالیت های خود به این پرونده و مورد مفقودی رسیدند.

 

با همین روش نیز یو وایفنگ ۲۱ ساله پیدا شد و در یک کنفرانس مطبوعاتی پدر و مادرش را برای اولین بار دید. شاید نه یو وایفنگ و نه والدینش باور می کردند که روزی دوباره یکدیگر را پیدا کنند. البته جالب است بدانید که اپلیکیشن استفاده شده توسط پلیس چین دقیقا Face App نیست بلکه یک کپی چینی از این اپلیکیشن است که توسط شرکت تکنولوژی و خدمات فناوری چینی Tencent طراحی شده است.  

 

محققان پایگاه پلیس ناحیه ای شنژن دراستان گوانگدونگ در جنوب چین موفق شدند با تکنولوژی تشخیص چهره دقیق ترین چهره مشابه با کودک گمشده را طراحی کنند. این نرم افزار تقریبا به مدت دو ماه تلاش کرده و حدود صد مورد مشابه با کودک گمشده را نیز شناسایی کرده است. نکته عجیب در مورد این پرونده عدم اطلاع وایفنگ از ربوده شدن است. درواقع هنگامی که پلیس او را یافته بود، اعلام کرده بود که هرگز گم نشده بود ولی آزمایش ژنتیک تایید کرد که او با والدین بیولوژیک خود مطابقت دارد."

وایفنگ در تاریخ ۶ می ۲۰۰۱ زمانی که بیرون از محل کار پدرش که کارگر ساختمانی بود، بازی می کرد، ربوده شد. پدرش وایفنگ در این خصوص می گوید: "ما مدت ها جستجو کردیم اما تکنولوژی در آن زمان تا این حد پیشرفته نبود. ما فیلمهای نظارتی را بررسی کردیم، اما تعداد زیادی از مردم به داخل و خارج از منطقه وارد شدند و عملا پسر من ناپدید شده بود."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.