«سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از خواسته‌های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت نیروی انتظامی تراز جامعه قرآنی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: تشکیل پلیس تراز انقلاب مستلزم انس با قرآن، فهم دقیق قرآن و شناخت ویژگی‌های پلیس تراز انقلاب است.

 

وی ادامه داد: در همه دنیا پلیس و نیرو‌های مسلح وجود دارند، اما تفاوت ما با نیرو‌های مسلح سایر کشورها بُعد مکتبی نیرو‌های مسلح کشورمان است و این ویژگی، انقلابی بودن و دارا بودن نیرو‌های متدین یکی از شاخص‌های اصلی نیرو‌های مسلح ایران و بخصوص ناجا است.

حجت‌الاسلام ادیانی با بیان اینکه سبک زندگی غربی، انسان‌ها را فاقد هویت می‌داند و از آن‌ها به عنوان ماشین برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می‌کند، گفت: دنیا در ظلمت به سر می‌برد و در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار فضائل اخلاقی در جهان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اینکه غربی‌ها خود را پرچم‌دار حقوق بشر می‌دانند، افزود: غربی‌ها تحت همین عنوان ظلم‌های زیادی در جهان انجام دادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حقوق بشر اسلامی، انسان‌ها حق انتخاب دارند و کشور‌ها می‌توانند سرنوشت خود را رقم بزنند.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در امدادرسانی به سیل‌زدگان کشور عنوان کرد: سیل اخیر که به عنوان یک تهدید محسوب می‌شد، با حضور نیرو‌های متدین نیرو‌های مسلح به خصوص نیرو‌های ناجا به یک فرصت تبدیل شد.

حجت الاسلام ادیانی به وجود ۸۰ هزار حافظ قرآن کریم در کشور اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ حافظ کل قرآن در مجموعه نیروی انتظامی داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: امروز سالیانه بیش از دو هزار سرباز در نیروی انتظامی در بازه زمانی یک ماهه آموزش قرآن می‌بینند.

وی با بیان اینکه امسال نیروی انتظامی میزبان سی و دومین مسابقات قرانی در سطح نیرو‌های مسلح است، افزود: این مسابقات یکم تا سوم مرداد در ستاد ناجا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ادیانی گفت: یکی از وظایف ناجا حضور در میدان‌های سخت و چالشی است و برای کارایی هرچه بهتر نیرو‌ها در این چالش‌ها نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی، متفاوت است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه پلیس تراز انقلاب اسلامی نیازمند انعطاف است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه ناجا نشان از انعطاف پلیس دارد.

وی با اشاره به اینکه در آینده پلیس امنیت اخلاقی، اجتماعی و ارزشی راه‌اندازی خواهد شد، افزود: همان‌طور که فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه گفت، مسئله کشف حجاب در خودرو اختلال در امنیت اجتماعی محسوب می‌شود و خودرو حریم خصوصی نیست.

حجت الاسلام ادیانی ادامه داد: علاوه بر وظیفه ناجا در جهت برقراری امنیت اجتماعی در جامعه، یکی از مطالبات مردم از پلیس، برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در خصوص رسیدگی به مرزبانان نیز گفت: خوشبختانه طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساختار مرزبانی در حال تغییراتی است. مرزبانی در ساختار جدید در حال تقویت و توسعه است و جایگاه ساختاری آن ارتقا خواهد یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.