عبدالعزیز حمد العویشق، معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در امور سیاسی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد که بعد از اینکه تحریم ها درحال تحقق اهداف خود است، روشن است ایران به دنبال ایجاد جنگ در منطقه است!

وی در ادامه با متهم کردن ایران به حمله علیه نفتکش ها ادعا کرد که این نفتکش‌ها در آب‌های بین‌المللی و یا در آب‌های منطقه‌ای کشورهای همسایه بودند.

العویشق مدعی شد که علیرغم اقدامات تحریک آمیز ایران، آمریکا و کشورهای خلیج(فارس) پاسخی متعادل داشتند و از ورود به جنگ با ایران دوری کردند و بر حفظ ثبات و امنیت منطقه تمرکز کردند!

معاون دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت که موضع این شورا در نشست مکه در ماه می ۲۰۱۹ به طور روشن اعلام و بر همبستگی این کشورها در برابر هر گونه تعرض به کشورهای عضو تأکید شد.

وی گفت که در نشست سران کشورهای خلیج فارس بر حمایت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از سیاست های آمریکا علیه ایران تاکید شد.

العویشق ادعا کرد که ایران تا کنون تمام این تلاش‌های مسالمت آمیز را رد کرده است و این مساله باعث شد که آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس آمادگی خود برای دفاع از منافعشان را تقویت کنند و موافقت عربستان با اعزام نیروهای آمریکایی به این کشور جزئی از این آمادگی‌ها است.

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران های منطقه تلاش های فراوانی کرده است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اخیرا پیشنهاد امضای معاهده"عدم تعرض" به همسایگان را مطرح کرد که متاسفانه با استقبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روبه رو نشد.

یک روز بعد از اعلام موافقت ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور به منظور "تقویت همکاری مشترک در دفاع از امنیت و ثبات منطقه‌ای" شبکه ان بی سی آمریکا فاش کرد، ارتش آمریکا انتقال تجهیزات و نیروها به پایگاه شاهزاده سلطان در عربستان را از ژوئن آغاز کرده و می‌خواهد دوباره از آن استفاده کند.

این شبکه تلویزیونی آمریکا روز شنبه گزارش داد، عملا تعدادی نیروی آمریکایی در پایگاه مذکور حضور دارند و تعداد آنها بعد از رسیدن اسکادران هوایی آمریکا به پایگاه از ۵۰۰ تن فراتر خواهد رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.