هادی مباشری درباره راهکار استقلال برای ثبت قراردادهایش باوجود بدهی گفت: «باید تا ۱۰ شهریور ماه بدهی‌های خود را پرداخت یا با طلبکاران صلح کنیم، همان کاری که سال گذشته انجام دادیم. در صورتی که موفق به انجام این کار نشویم، کارت بازی بازیکنان صادر نخواهد شد.»

او در مورد طلب افرادی چون آندرانیک تیموریان، حنیف عمران‌زاده و امیر قلعه‌نویی گفت: «در رابطه با تیموریان حق با اوست. رقم طلب تیموریان پایین بود و باید پرداخت می‌شد، اما هر بار که قصد پرداخت طلب‌ها را داشتیم، هزینه دیگر و مضاعفی برای باشگاه پیش می‌آمد. اینطور نبود که باشگاه نخواهد بدهی‌ها را بدهد. از قلعه‌نویی و عمران‌زاده هم تشکر می‌کنیم که تا امروز سعه صدر به خرج داده‌اند. برخی از افراد بدهی‌های خودشان را نصف کرده و به باشگاه کمک کردند.»

معاون اجرایی باشگاه استقلال در خصوص سایر بدهی‌های باشگاه  گفت: «برخی از بدهی‌ها مربوط به بازیکن و مربی است و برخی نیز افراد حقیقی هستند. به عنوان مثال یکی از طلبکاران پول دستی به باشگاه داده بود و اکنون پولش را می‌خواهد.»

مباشری درباره اینکه پول دستی چه زمانی به باشگاه داده شده، گفت: «این بدهی‌ها را به فرد خاصی نسبت نمی‌دهیم، چون هر مدیری آمده بالاتر از سقف بودجه هزینه نکرده، بلکه بدهی روی بدهی آمده و پرداخت نشده است. بنابراین، بحث بدهی دوران فتح‌الله‌زاده، افشارزاده یا ... نیست.»

او در واکنش به توقیف حکم اموال از سوی دو بازیکن پیشین استقلال گفت: «این افراد با باشگاه راه آمده‌اند و با وجود اینکه یکی از آنها سه بار حکم توقیف اموال گرفته، اما قصد کنار آمدن با باشگاه را دارد. سعی می‌کنیم در مردادماه پول‌شان را بدهیم تا از خجالت آنها خارج شویم.»

معاون اجرایی باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که بدهی باشگاه به این افراد چقدر است، گفت: «نزدیک به ۱۰،۱۵ نفر هستند که از باشگاه طلب دارند که مجموع این طلب‌ها ۵ میلیارد تومان است. سعی می‌کنیم با رایزنی با فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و طلبکاران راهی برای پرداخت بدهی‌ها پیدا کنیم. منتظر رسیدن نقدینگی به باشگاه هستیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.