تمام این اقدامات به منظور آرام کردن جو به وجود آمده پس از اظهارات جنجالی مسی پس از دیدار مقابل شیلی در بازی رده‌بندی کوپا آمریکای ۲۰۱۹ انجام شده است.

براساس گزارش روزنامه لاناسیون آرژانتین، در این نامه، مسی اذعان داشته که مقصودش از «فساد» در مصاحبه‌های پس از بازی، هیچ مقام رسمی مشخصی در داخل کنمبول نبوده است و علاوه بر این، تاکید کرده که اظهارات وی صرفا به دلیل جو و حرارت بازی‌ها بیان شده است.

مسی در جریان دیدار مقابل شیلی و در تنشی فیزیکی با «گری مِدل» ملی‌پوش خشن شیلی، برای دومین بار در طول دوران فوتبال حرفه‌ای خود از زمین بازی اخراج شد.

در واقع «ماریو دیاز» داور بازی بدون مراجعه به کمک داور ویدئویی تصمیم گرفت تا هر ۲ بازیکن را با کارت قرمز جریمه کند.

فوق ستاره آرژانتینی پس از بازی انتقادهای شدیدی را علیه داوری و همچنین مجموعه کنمبول مطرح کرد و همین امر فدراسیون فوتبال آرژانتین را مجبور و مصمم کرد تا چنین نامه‌ای را با مضمون عذرخواهی رسمی به بالاترین نهاد فوتبالی آمریکای جنوبی ارسال کند.

فدراسیون فوتبال آرژانتین از کنمبول خواسته تا پرونده تحقیقات کمیته انضباطی را بسته و تمرکز خود را بر روی پرونده اخراج مسی معطوف کند.

منابع داخلی و نزدیک فدراسیون فوتبال آرژانتین معتقدند محرومیت احتمالی چیزی بیشتر از یک اخطار کتبی یا جریمه نقدی خواهد بود.

با این وجود، آنها امیدوارند تا محرومیت کارت قرمزی که مسی دریافت کرده به بازی‌های رسمی و تورنمنتی کشیده نشده و قائله ماجرا در بازی دوستانه آلبی سلسته و شیلی که پنجم سپتامبر در لس آنجلس برگزار می‌شود، ختم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.