رأی الیوم گزارش داد، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بازدید از مرحله دوم عملیات "اراده پیروزی" اظهار کرد: یگان‌های نظامی باید وظایف خود را بسیار حرفه‌ای و با پشتیبانی و همکاری کامل شهروندان، عشایر و ساکنان مناطق عملیات انجام دهند.

عبدالمهدی گفت: وحدت مردم و همکاری آنها با نیروهای مسلح دو ضامن اصلی برای برقراری امنیت و ثبات و نیز ایجاد شرایطی جهت ارائه خدمات به شهروندان است، در واقع امنیت و خدمات‌دهی را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه از نیروهای تشکل‌های مختلف عراق تقدیر کرده و هماهنگی عالی موجود میان آنها و نیز روابط خوب نیروهای امنیتی و مردم را که عامل اصلی موفقیت عملیات و تحقق اهداف آنها است، ستود.

عبدالمهدی به همراه وزرای دفاع و کشور و نیز رهبران نظامی و امنیتی برجسته عراق از نیروهای حاضر در دو منطقه الطارمیه و المشاهده و پایگاه‌های یگان‌های نظامی موجود در آنجا بازدید کرده و در دیدار با رهبران و فرماندهان نظامی، از برنامه‌ها و اقدامات این نیروها در عملیات اراده پیروزی مطلع شد.

این عملیات با هدف برقراری امنیت و ثبات، اجرای قانون در این مناطق، مبارزه با گروهک‌های داعشی باقی‌مانده و از بین بردن راه‌های اجرای عملیات‌های تروریستی در شمال عراق و مناطق اطراف آن آغاز شده است.

طبق بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق، عملیات یاد شده شامل مناطق شمال عراق و استان‌های دیالی، صلاح‌الدین و الانبار است. این عملیات با حمایت یگان هوایی و جنگنده‌های ارتش و ائتلاف ضد داعش و نیز تیپ‌های متعددی از پلیس عراق انجام می‌شود.

همزمان با آغاز عملیات، نیروهای امنیتی در الطارمیه ورودی‌های این شهر را مسدود کرده و جز در موارد خاص به مردم اجازه ورود و خروج ندادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.