محمدجواد ظریف در ادامه سفر خود در کاراکاس به منظور شرکت در اجلاس « نم» با "نیکولاس مادورو" رئیس‌جمهور ونزوئلا دیدار و در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در کاراکاس حضور دارد همچنین با خانم دلسی رودریگرز معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، توسعه و تعمیق روابط دو کشور در تمامی زمینه ها و نیز مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه پس از ۶ روز، نیویورک را برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا ترک کرد.

ظریف در کاراکاس در اجلاس مهم وزیران خارجه عضو جنبش عدم تعهد شرکت و سخنرانی کرد.

وزیرخارجه ایران در کنار این اجلاس، با همتایان خود دیدارهای دوجانبه و منطقه ای هم خواهند داشت و همچنین با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری و دیگر مقامات این کشور همچون وزیر امور خارجه، رئیس مجلس دیدارهای دوجانبه و جداگانه خواهند داشت.

ظریف پس از ونزوئلا، عازم نیکاراگوئه و بولیوی به عنوان دو کشور متحد و دوست ایران در آمریکای لاتین می شود و آخرین تحولات روابط دوجانبه اعم از سیاسی و اقتصادی را با مقامات آن کشورها مورد بحث قرار خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.