بهنام بیات، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز، از کشف بیش از چهار هزار سرور ماین کننده ارزهای دیجیتال در استان البرز و اقدام به قطع برق آن ها خبر داد و افزود: این دستگاه ها به علت پردازش های زیادی که انجام می دهند و الگوریتم ریاضی پیچیده آن ها، توان مصرفی بسیار بالایی دارند و ناگهان مصرف تقریبا بین ۱۰ تا ۱۵ برابر افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با بیان اینکه استفاده از این سرورها خسارات بسیاری به شبکه های برق و پست های برق وارد می کند و به از مدار خارج شدن، فرسودگی و خرابی تجهیزات منجر می شود، اذعان کرد: تعداد زیادی سرور ماین کننده ارز دیجیتال در البرز وجود دارند که به زودی به صورت قانونی تعیین تکلیف می شوند؛ شهروندان در صورت آگاهی از استفاده از این سرورها، نشانی را برای ما ارسال کنند تا به صورت جدی پیگیری کنیم.

بیات در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حذف قبض های برق کاغذی گفت: مقرر شده در راستای کاهش قبوض کاغذی و کمک به حفظ محیط زیست و صرفه جویی تا فصل پاییز این امر تحقق یابد و در البرز نیز به تبع این تصمیم تاکنون برنامه ریزی های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز اظهار کرد: در حال حاضر تمام شرکت های صنعتی در شهرستان های اشتهارد، ساوجبلاغ و سایر شهرستان های البرز قبوض کاغذی دریافت نکرده و قبوض برق خود را به صورت الکترونیکی دریافت و پرداخت می کنند.

وی بیان کرد: همشهریان می توانند با ارسال شماره شناسه قبض خود به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ یا ۲۰۰۰۱۵۲۱ شماره موبایل خود را برای ما ارسال کنند و در فرآیند حذف قبوض کاغذی قرار بگیرند تا قبض به صورت الکترونیکی برای آن ها ارسال شود که تلاش می کنیم تا مهرماه سال جاری این طرح آغاز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.