یک منبع در کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه خبری الحدث عربستان مدعی شد که آمریکا به زودی ویدیوی سرگونی پهپاد ایرانی را منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز طی خبری نوشت که یک مقام آمریکایی مدعی شد اگر ایران همچنان به ارسال پهپاد به نزدیکی کشتی‌های آمریکایی بپردازد بار دیگر نیز آنها را سرنگون خواهد کرد.

این مقام آمریکایی افزود که واشنگتن دلایل آشکاری در سرنگونی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز در اختیار دارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب مدعی شد که یک کشتی نظامی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

ترامپ که در ابتدای مراسمی در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از شروع سخنرانی، می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد و «یو. اس. اس. باکسر» که یک کشتی آبی-خاکی تهاجمی است، در آن مشارکت داشته و طی آن باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله بسیار بسیار نزدیکی جلو آمده بود، تقریبا ۱۰۰۰ یارد (۹۱۴ متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.»

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح روز جمعه در واکنش به این ادعای ترامپ اعلام کرد: بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم  ترامپ، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا  پس از انجام مأموریت شناسایی  و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته اند  و هیچگونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو  یواس‌اس باکسر امریکایی گزارش نشده است.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران نیز بامداد جمعه با انتشار تصویر نقشه‌ای که فاصله میان ایران و آمریکا را نشان می‌دهد به ادعای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی واکنش نشان داد. او کمی بعدتر هم در جمع خبرنگاران در نیویورک ادعای ترامپ را تأیید نکرد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.