نشریه تایمز گزارش داد که به سول کمپبل و استن کالیمور، ۲ بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلستان برای انتقاد از جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار می‌شود، پیشنهاد رشوه داده شده است.

کمپبل و کالیمور تأیید کردند که برای شرکت در کنفرانسی در لندن به آن‌ها پیشنهاد رشوه داده شد، سازمان دهندگان این کنفرانس آن را برای انتقاد از تلاش قطر برای کسب حق میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ تدارک دیده بودند.

در ماه ژوئن، کانال تلویزیونی آرژانتینی TNT Sports گزارش داد که پس از دستگیری میشل پلاتینی، رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، فدراسیون بین المللی فوتبال (FIFA) در نظر دارد که قطر را از میزبانی جام جهانی محروم کند.

TNT Sports مدعی شد، فیفا جلسات محرمانه ای، برگزار می‌کند که در این جلسات در مورد اینکه کدام کشور می‌تواند به عنوان میزبان جام جایگزین قطر شود، بحث می‌شود.

از انگلیس به عنوان یکی از جایگزین های احتمالی  قطر نام برده می شد.

پلاتینی در ماه ژوئن به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد پرونده فساد، مظنون به پذیرش رشوه در انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، بازداشت شد.

رئیس سابق یوفا، که بعدا آزاد شد، گفت که از او سئوالاتی از جمله در مورد جام جهانی قطر پرسیده شده است. این کشور امیر نشین اولین کشورعربی در طول تاریخ مسابقات جام جهانی است که در سال ۲۰۱۰ حق میزبانی این مسابقات را دریافت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.