محمد حسن قدیری ابیانه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران افزود: عمل کردن حول محور ولایت سبب خواهد شد هرچه زودتر شاهد پیروزی علیه جنگ اقتصادی با آمریکا باشیم.

وی ادامه داد: اگر ملت متحد و حول ولایت عمل کنند هرچه زودتر ما این پیروزی را در بعد اقتصادی و سایر ابعاد خواهیم دید و این پیچ تاریخی که از بخشی از آن عبور کرده ایم، عبور خواهیم کرد و بعد از هر سختی آسانی است.

قدریری ابیانه خاطرنشان کرد: آمریکا بر مباحث اقتصادی ایران متمرکز شده است تا جنگ اقتصادی راه بیندازد، اما در این جنگ شکست خواهد خورد.

وی در ادامه با بیان اینکه با تقسیم درآمدهای سالانه کشور به جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور و ۱۲ ماه سال میزان آن به ازای هر ایرانی در هر ماه تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت است ادامه داد: به ازای هر ایرانی ماهانه یک و نیم بشکه؛ صادرات روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز یعنی به ازای هر ایرانی ۸۶% یک بشکه در هر ماه بدست می‌آید.

این پژوهشگر مسایل سیاسی افزود: صادرات نفت به ازای هر ایرانی در قبل از انقلاب ۵ برابر صادرات نفت به ازای هر ایرانی بعد از انقلاب و قبل از تحریم هاست.

قدریری ابیانه ادامه داد: صادرات نفت در کویت و قطر و امارات به ازای هر تبعه آنها در یک سال معادل ۶۰ سال صادرات نفت هر ایرانی است؛ همچنین صادرات نفت در عربستان به ازای هر تبعه آن کشور بیش از حدود ۱۲ سال صادرات نفت یک ایرانی است.

وی با بیان اینکه دولت حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که به ازای هر ایرانی ۱۰ میلیون تومان است یادآورشد: در شرایط تحریمی در حال حاضر صادرات نفت ایران حدود یک میلیون بشکه اعلام شده که یعنی به ازای هر ایرانی در هر سه ماه کمتر از یک بشکه با کسر ۱۴ و نیم درصد سهم شرکت نفت بابت هزینه ها و پروژه است.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: در بودجه سال ۹۷ میزان صادرات نفت، گاز و میعانات گازی حدود ۹۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه حدود ۱۰۰ هزار تومان درحالیک تصور مردم از درآمدها و اختلاس‌ها ده‌ها، صدها و هزاران برابر واقعیت است.

این گزارش در حال تکمیل است...

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.