مهدی تاج درباره قرعه تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها گفت: به نظرم قرعه ما می توانست ساده تر هم باشد؛ می توانست سخت تر هم باشد مثل گروه چهارم. ایران در رنکینگ آسیا و سید اول بوده است. ایران آقای آسیا است و نباید از تیمی بترسد.

AFC دنبال برگزاری مسابقات با شکل متفاوت است
وی افزود: بحث مهم دبیر کل AFC این بود که این نهاد می خواهد مسابقات را به شکل متفاوتی برگزار کند. این قرعه کشی زیر نظر فیفا بود و نایب رئیس کمیته مسابقات فیفا در آن حضور داشت. بسیاری از سرمربیان و روسای فدراسیون ها در این مراسم حضور داشتند.

عراق و بحرین تیم های خوبی هستند
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: چهار بار با هنگ کنگ بازی کرده ایم و پیروز شده ایم. با کامبوج هم بازی کرده ایم. تساوی های ما با عراق زیاد بوده است. برد و باختمان به عراق نزدیک بوده است. عراق و بحرین تیم های خوبی هستند. تا الان چهار بار به بحرین باخته ایم. حتی یکبار به جام جهانی نرسیدیم به خاطر همین بحرین.

از نظر مالی تیم سی‌ام آسیا هستیم
تاج یادآور شد: باید تلاشمان این باشد که در اول آسیا باقی بمانیم. البته مشکلاتی داریم. دو بار با امور مالی AFC جلسه داشته ایم. از نظر مالی و بودجه تیم سی ام قاره هستیم ولی از نظر قهرمانی و افتخار اول هستیم.

هیچ بانکی قانع نشد پول ما را از فیفا حواله کند
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما از دولت پول نمی خواهیم. ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داریم و نمی توانیم بگیریم. تمام راه ها را هم رفته ایم. فیفا در آخرین نامه اش اعلام کرد نتوانستیم هیچ بانکی را قانع کنیم که پولتان را حواله کند؛ آنهم به خاطر تحریم های ناعادلانه ای که هست. اداره مالیات هم حساب فدراسیون و سازمان لیگ را بسته است. از روزی که آمده ایم مدام داریم اظهارنامه مالیاتی می دهیم. حتی طلب باشگاه ها را به حساب فدراسیون منظور کرده اند. وزارت ورزش می تواند محکم وسط بیاید و جلوی این مسائل بایستد. حرف ما این است که ۱۰ میلیون دلار طلب از فیفا و ۳ میلیون دلار طلب از AFC را بگیریم.

خواستیم پول ما از فیفا به AFC بیاید
تاج درباره حل مشکل استقلال و گرفتن پول فیفا و اینکه آیا فدراسیون نمی تواند از همین طریق به پولش برسد؟ گفت: با سفیر ایران در مالزی و مسئول مالی AFC جلساتی داشتیم. یک پیشنهادی دادیم. از آنها خواستیم پول ما از فیفا به AFC بیاید و از این طریق به پولمان برسیم. فوتبال از سیاست جدا است.

وی ادامه داد: نه می توانیم از دولت پول بگیریم نه از فیفا و AFC. باید یک نفر بگوید چطور می خواهید فوتبال را اداره کنید.

واکنش به توصیه جنجالی ترامپ
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می شود ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اینفانتینو رئیس فیفا خواسته است هیچ پولی به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت نشود، گفت: من هم یک چیزهایی در رسانه ها دیدم. حتی اگر ترامپ بگوید که فیفا نباید بپذیرد و نمی پذیرد. اگر بپذیرد که دیگر فیفا نیست. این یک کار سخیف است. فیفا مستقل است و حتماً اینطور نیست. خود اینفانتینو رئیس فیفا گفت تلاشم این است که پولتان را بگیرید.

طعنه به کی روش با ذکر اخلاق ویلموتس
وی گفت: مطالبات کارلوس کی روش را پرداخت کردیم و دیگر او از ما طلبی ندارد اما هنوز نتوانسته ایم قسط اول قرارداد ویلموتس را هم بدهیم. روند ویلموتس را می پسندم. او هنوز پولی از ما نگرفته ولی به قراردادش پایبند است.

می خواهیم استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن را نجات بدهیم
تاج درباره اینکه آیا هیچ راهی وجود ندارد فدراسیون طلبش را بگیرد؟ خاطرنشان کرد: روز گذشته خانم افخم حرفهایی را زد که اینجا نمی توان آنرا مطرح کرد. همان روز گذشته از سفارت به AFC رفتم با رئیس مالی این نهاد صحبت کردم. سه راه حل به ذهنمان رسید تا حداقل استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن را از این گرفتاری نجات بدهیم.

برای استقلال ۲۲ نامه به فیفا زدیم
وی درباره اینکه استقلال از چه طریقی توانست به پولش در فیفا برسد؟ اظهار کرد: ۲۲ نامه برای استقلال به فیفا زدیم. آخرینش این بود که آقای خطیر و فتحی گفتند ما یک راه حل هایی داریم. گفتم اگر بتوانید برای ما هم حل کنید خوب است. فیفا باشگاه را به عنوان یک NGO می شناسد و فدراسیون را حاکمیت می بیند. خیلی بد بود اگر امتیاز از استقلال کسر می شد.

بررسی وضعیت باشگاه ها در کمیته بدوی و استیناف
رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: یک کمیته استیناف و یک کمیته بدوی تاسیس کرده ایم. قبلاً AFC نمایندگانش را می فرستاد ولی الان تشکیل هیات بدوی و ممیزی باشگاه ها در اختیار خود فدراسیون ها است. این هیات ها یک کمیته استیناف هم دارد. وضعیت تیم هایمان در این کمیته ها بررسی می شود.

پرونده عربستان علیه ما امنیتی است نه سیاسی
‌تاج درباره بازی با تیم های عربستانی در زمین بی طرف و اینکه هزینه بازی ها را باید عربستانی ها بدهند، گفت: داریم این کار را می کنیم. عربستان برای ما یک پرونده امنیتی در AFC باز کرد. برای قطر هم پرونده سیاسی باز کرد. AFC درخواست عربستان برای قطر را رد کرد ولی بحث ما بحث امنیتی بود.

عربستان نمی تواند اعمال نفوذ کند
‌وی در خصوص احتمال اعمال نفوذ عربستان در آرای AFC، تاکید کرد: عربستان الان کرسی ندارد و اعمال نفوذ نمی شود. کمیته امنیت کاملاً مستقل از AFC و کمیته مسابقات است. وقتی پرونده ای به کمیته امنیت برود، فقط این کمیته تعیین می کند که آیا امنیتی هست یا خیر. هنوز نتوانسته ایم این ماجرا را حل کنیم که به روابط کشورها بر می گردد. حل این مشکل فقط از دست فدراسیون بر نمی آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.