به گزارش آسوشیتد پرس، «ال بروس لینگن»، آخرین کاردار سفارت آمریکا در تهران که در زمان تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ عالی‌ترین مقام آمریکایی حاضر در ایران بود، در ۹۶ سالگی بر اثر عوارض ناشی از بیماری پارکینسون درگذشت.

چیپ لینگن، پسر بروس لینگن در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کرد پدر او پس از سالها تحمل بیماری پارکینسون روز دوشنبه در بیمارستانی در حومه واشنگتن جان باخت. 

بروس لینگن فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل بود و از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۷ در وزارت خارجه آمریکا اشتغال داشت. او پس از آزاد شدن از ایران به عنوان معاون دانشگاه دفاع ملی آمریکا مشغول به کار شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، پس از استعفای ویلیام‌ سولیوان، سفیر سابق آمریکا در تهران در اوایل سال ۱۹۷۹ میلادی، واشنگتن به دنبال جانشین موقتی برای او بود تا حضور دیپلماتیک خود در ایران را همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی حفظ کند و به همین منظور، بروس لینگن را به عنوان کاردار به تهران فرستاد. 

لینگن اما چند ماه بعد با تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، به همراه ۵۱ آمریکایی دیگر که تحت پوشش دیپلمات به انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی می‌پرداختند، دستگیر و ۴۴۴ روز در ایران زندانی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.