گزارش رویترز، پس از آنکه آمریکا مدعی شد که یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است بار دیگر تنش ها در منطقه خاورمیانه بالا گرفته و قیمت نفت در معاملات ساعات اولیه امروز حدود ۲ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۲۸ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۲۱ سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه برای چهارمین جلسه متوالی شاهد افت ۲.۷ درصدی بود و این کاهش برنت را در مسیر ثبت کاهش هفتگی بیش از ۵ درصدی قرار داده است.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با ۹۷ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۲۷ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز ۲.۶ درصد افت داشت و در مسیر کاهش هفتگی بیش از ۶ درصدی قرار گرفته است.

به گفته استفن اینز، تحلیلگر موسسه وینگارد مارکتس، گمانه زنی ها در مورد اینکه فدرال رزرو اقدام به کاهش قابل توجه نرخ بهره جهت حمایت از اقتصاد آمریکا خواهد کرد نیز در رشد قیمت نفت موثر بود.

وی افزود: «احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا و گزارش ها در مورد هدف قرار گرفتن پهپاد ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا موجب شده تا با وجود حاکمیت فضای کاملا کاهشی بر بازار، قیمت نفت افزایش یابد.»

آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد که یک پهپاد ایرانی را که بیش از یک به یک کشتی جنگی این کشور نزدیک شده بود ساقط کرده است، اما ایران گفته اطلاعی در مورد از دست دادن این پهپاد ندارد.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که دولت انگلیس وعده داد از منافع کشتیرانی خود در منطقه دفاع خواهد کرد. در همین حال کنت مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد پس از حوادث اخیر رخ داده برای نفتکش ها در خلیج فارس، آمریکا برای تامین تردد آزاد نفتکش ها تمام تلاش خود را انجام می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.