علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت چهارشنبه از ورود ۲۷ هزار و ۱۹۹ زائر ایرانی به عربستان با ۱۱۰ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸ هزار و ۳۷۹ ویزا برای زائران ایرانی دریافت شده است، افزود: عملیات انتقال زائران ایرانی با ۳۶۱ پرواز رفت از ۱۹ ایستگاه پروازی به فرودگاه‌های مدینه و جده درحال انجام است که از این تعداد، تاکنون انتقال زائران از ایستگاه های پروازی زنجان، یزد و اهواز پایان یافته است و مابقی نیز ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: براساس توافق ایران و عربستان، انتقال تمامی زائران و عوامل اجرایی حج تمتع ۹۸ از طریق هما صورت می‌گیرد.

پروازهای زائران ایرانی به عربستان تا نهم مرداد به مدینه و چهاردهم مرداد به جده ادامه دارد و پس از انجام مناسک حج، عملیات بازگشت آنها به ایران از بیست وششم مرداد آغاز خواهد شد.

نخستین گروه حجاج ایرانی روز دوشنبه هفدهم تیرماه در قالب ۹ کاروان وارد مدینه شدند و پس از زیارت مرقد پیامبر و قبور ائمه (ع)، مدینه را با اتوبوس به سوی مکه ترک کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تاکنون مشکل خاصی در ارائه خدمات به زائرین بیت الله الحرام در مدینه منوره و مکه مکرمه وجود ندارد، تصریح کرد: تاکنون در مجموع عملیات حج ۹۸ به خوبی پیش رفته و در حال انجام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.