آنتونی استوکس، مهاجم تیم فوتبال تراکتور، با وجود حاشیه ها و موارد نقض قرارداد در طول فصل گذشته با وجود برخورد مناسب و سرشار از لطف باشگاه تراکتور، با یکی از تیم های دسته اولی ترکیه قرارداد منعقد نموده است. 

این اتفاق در حالی است که آنتونی استوکس بازیکن تحت قرارداد باشگاه تراکتور است و در این خصوص هیچ فسخ موجهی نیز صورت نگرفته و لذا هرگونه مذاکره و انتقال این بازیکن از تیم تراکتور نیازمند رضایت و توافق باشگاه تراکتور است.

تمام حقوق استوکس مطابق قرارداد پرداخت شده است و باشگاه هیج عملی که به وی حق فسخ (دلیل موجه برای فسخ) بدهد صورت نپذیرفته و لذا استوکسباید به قرارداد خود با ما احترام می گذاشت.

این گزارش ادامه می دهد باشگاه تراکتور پس از اطلاع از قرارداد روز گذشته، نامه ای را برای باشگاه آدنا و فدراسیون فوتبال ترکیه مبنی بر رد این قرارداد ارسال نموده و باشگاه ترکیه ای امروز می داند که این انتقال بر خلاف مقررات است و در صورت درخواست آی تی سی، باشگاه تراکتوراین درخواست را رد می نماید.

با وجود چنین قراردادی، قطع به یقین باشگاه آدنا دیمیرسپور ترکیه و آنتونی استوکس مرتکب عملی مغایر با ماده ۱۷ مقررات انتقال فیفا گردیده اند.

گفتنی است مطابق این ماده و مواد ۱۳ تا ۱۶ و همچنین با عنایت به رویه فیفا و دیوان داوری ورزش، انعقاد این قرارداد موجب تضرر باشگاه تراکتور است و بدین جهت علاوه بر اینکه بازیکن به مدت ۴ تا ۶ ماه از هرگونه مسابقه ی رسمی به دور خواهد بود، آدنا دیمیرسپور نیز برای دو پنجره از هرگونه ثبت بازیکن، اعم از داخلی یا بین المللی، محروم خواهد بود.

 علاوه بر این محرومیت، باشگاه ترکیه ای و آنتونی استوکس، مسئولیت تضامنی در پرداخت خسارات وارده ناشی از این اقدام به باشگاه تراکتور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.